Inlägg från: Katarina76 |Visa alla inlägg
  • Katarina76

Problem med F-kassan?

Under tiden barnet är inskrivet på sjukhus får båda föräldrarna Tillfällig föräldrapenning om man "deltar i vården" och skickar in läkarintyg på det.

Är det sådan ersättning du funderar på eller?

• Katarina76
    Inglan skrev 2010-03-27 18:10:38 följande:
    Tack så mkt föer era svar! Vår son är född i vecka 31+2 och låg i respirator och CPAP i 2 veckor. Min sambo får inga pengar alls, (tillfälligföräldrapenning för sjukt barn) då f-kassan menar att sonen inte klassas som allvarligt sjuk trotts 1månads inskrvivning på prematur avd, nu är vi hemma på TH. Så vi är fortfarande insvkrivna men han ska inte få några pengar alls, vilket vi vet att han har rätt till. De säger att det bara är mamman som har rätt till pengar om barnet inte är allvarligt sjukt. Har dock överklagat, så vi håller tummarna för att de ska gå bättre nu!
    Har ni fått intyg från läkare eller ansvarig sköterska? Ni har båda rätt till tfp under sjukhustiden om båda varit på sjukhuset. Du har rätt till 7 dagar per vecka och sambon för 5 dagar per vecka.
  • Katarina76

Vad arg jag blir på FK! Idioter!!! Hur kan de inte tycka att er son räknades som allvarligt sjuk när han behövde respirator och CPAP!!!
    Bra att ni överklagar, för ni har rätt till ersättningen.
    (Ursäkta min ilska, blev så arg bara.)

Svar på tråden Problem med F-kassan?