• nr3

3D ultraljud i skåne??

undrar om någon vet om de gör 3D ultraljud i skåne någonstans?undrar oxå om de överrallt i skåne talar om könet i v 18-19 om man vill?samt om det är lättare att se skador/missbildningar samt kön vid 3D??

• Svar på tråden 3D ultraljud i skåne??
  • Julius

Vad jag har hört så gör de sådant UL i Köpenhamn!

• Marcus och Oscars mamma

Jag har för mig att de gör 3D i Lund med, men jag är inte säker. Köpenhamn vet jag med säkerhet, det kostar dock en hel del vilket är trist.

Ang kön i v.18-19, vissa säger, andra inte. På Malmö KK säger de inte så tidigt. Går man privat kan man få veta, men så kan man ha otur som jag att bebisen ligger och kniper ihop så det helt enkelt inte går att se. Du får fråga dem lite snällt och se vad de säger helt enkelt.

Hur bra 3D funkar vet jag inte. Men det kanske någon annan kan svara på.

• Jenka73

Jag vet att dom har 3D ul i Lund, men man får nog beställa tid själv och betala för de. Och där får man reda på könet också. Telefonnummert till Ul-kliniken i Lund är 046-172632 ring dit och fråga dom. Lycka till

• Adelisa

De har 3D UL i Lund, men den används bara i forskningssyfte enligt "damen" jag pratade med på UL avdelningen..

Någon som vet vart i Köpenhamn, alltså adress, eller telefonnummer? Kanske en hemsida, så man kan kolla priser?

• Jenka73

Min kompis som fick en son i Maj-04 fick 3D ul i Lund

• Adelisa

Det en vi känner också, men det var för de misstänkte att ngt var fel på bebisen..

Men ring själv!

Om de har ändrat sig sen jag pratade med dem för två veckor sen blir man ju glad!!!

• nr3

ok, de gör alltså sånt i lund..jag ska ringa dem eftersom det är lund jag tillhör!!tack för era svar!! är det fler som vet något så svara gärna givetvis ;O) !!

• Adelisa

nr3

vill du skriva sen vad dem sa. För jag kan inte tänka mig att dem har ändrat sig på de veckorna...

Kön får man också veta i Lund... vi fick reda på det i vecka 17+6

• nr3

ja det ska jag göra!fick aldrig ringt dem idag--! men ska ringa dem måndag! underbart att alla säger de får veta könet på tidiga ultraljudet!!jag är SÅÅÅÅ nyfiken så jag håller på att spricka! ;O)vet att de är duktiga i lund, och de viktigaste är ju givetvis att de är duktiga på att se *om barnet är friskt*. men på genomgång av bebis på nuppet nu i veckan så såg allt fint ut vad de kunde se åtminstone!!
    kram alla å ha en skön helg!

• Marcus och Oscars mamma

Jag ringde Lund idag och fick som svar att de endast gör 3D ul i forskningssyfte. Trist!

• Adelisa

LEK

Tack. Så nu är det utklarat.

Varför trodde ni inte på mig? *s*

• nr3

tjo.. det var dyrt.. men kan säkert vara värt det!! min yngsta dotter föddes med ett syndrom som INTE upptäcktes m vanligt ultraljud, så det var lite det jag tänkte på oxå..att sånt kanske är lättare att se m 3D. men kanske kan man få de i lund att göra det pga det?! man kan ju alltid prova!

Svar på tråden 3D ultraljud i skåne??