• Trudel

Prematurbarn födda runt jul -09

Jag hoppar också in här. Vår lilla Adrian föddes den 16 december i vecka 31+3. Vid födseln vägde han 1760 g och var 43 cm lång. Nu väger han 4500 g och är 54 cm lång.

• Trudel
    Dullan 79 skrev 2010-03-26 10:17:12 följande:
    Välkommna all va kul att tråden fick sån snabb start Min Amos vägde 2700 0ch 47 cm (stor grabb) På NEO gick han ner till 2237 g han såg ut som ett russin men på sin 3mån. dag vägde han 6260 g och 60 cm Mammas mjölk är som gödsel!! Skogstok: Ok då är det inte bara Amos som är ett matvrak Kazeer: Oj redan 2 gånger inte så kul men hoppas ett han det blir bra denna gången! Mandi; Bor du i italien???Och ett matvrak till
    Nej, jag bor inte i Italien. Hur kommer det sig att du undrar?
  • Trudel
    Dullan 79 skrev 2010-03-26 13:06:40 följande:
    Mandi betyder Hej=Ciao på dialekten som dom pratar här i nordöstra delen av italien! Bor här nere! ½ från den slovenska gränsen! Men förut så kollade jag in din blogg så då såg jag att du bodde i svea!
    Aha, då förstår jag. Låter ju underbart att bo i Italien :)

Vi trodde ett tag att Adrian också hade ljumskbråck men det visade sig efter flera undersökningar att det var vattenbråck och då behövs ingen operation. Sen har han ju ett stort navelbråck också vilket inte verkar vara helt ovanligt när de är så här små.
Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09