• jamasen

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej alla där ute!
    Hittade hit men kanske skulle skriva någon annan tråd.
    Jag har en liten dotter som är född 22 decmber 2009 i vecka 24+1, dvs ganska liten men en gammal tjej!
    Hon har precis upptäckt att hon har två fötter och har en daglig dragkamp med dem då de sitter fast!
    Är roligt att läsa hur era små har klättrat på sin utveclingsstege då min ligger efter och kämpar varje dag med "dessa små framsteg" som betyder så mycket för oss alla.

• jamasen

Akutsnitt härmed då vattnet gick kl 14.20 den 21 och de lyckades stoppa värkarna till kl 9.25 den 22 då det var kört att hålla lillan kvar.
    Jag kände mig inte det minsta sjuk men efter förlossningen talade de om att jag hade livmoderinflammation och en sänka på över 300. Sängläge och en himla massa mediciner i flera dagar. Roligare kunde jag ju haft det!

• jamasen

Ja dottern vart inte smittad tack och lov! Hade hon kommit ut vanliga vägen hade hon aldrig överlevt !
    Bara det vart en mardröm mitt i all kaos!
    Vi fick en riktigt mysig julafton i all enkelhet och den är väl värt att bevara. För så lugnt och skönt och långt från krav,släkt och vänner!
    Vi sparade nyheten om dottern till julaftonskväll då vi ringde runt.
    Inte en enda trodde oss då de trott att vi stuckit iväg på nån restresa eller något då vi inte var anträffbara.
    Tillråga på allt ringde vi från Örebro (jag flögs dit i helikopter från Trollhättan (hemma) då Göteborg hade fullt.
    Det tog ett bra tag att övertyga alla om att dottern anlännt!

• jamasen

Läste här i tråden om en liten plutt som vägde 930 gram.......
    Min dotter föddes i v 24+1, 2009 och vägde bara 750 gram.
    Neokompisen föddes kraftigt tillväxthämmad i v 28 och vägde då bara strax under 500 gram.
    Så visst finns det underverk på vår jord!

Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09