• noorah

Vem är egentligen terrorist?

En israelisk militär tvingar ett barn att  undersöka en väska som tros vara en bomb eller liknande och riktar ett skarpladdat vapen mot barnet..
    Sen är det ju intressant hur många palestinier som dött jämfört med israeler då "vissa" antyder att israel är drabbat av så många terrorister som dödar hit och dit men vem är egentligen terrorist? dom människor som får köa i timmar för att kanske komma igenom en vägspärr för att dom "kan vara terrorister" eller dom som använder småbarn som skydd i eldstrider?..
    Ingen kan någonsin komma och säga att israel bara "skyddar sig" när dom bara tar mer och mer mark för att bygga sina hus till alla hobbyjudar från hela världen..
    Inte heller anser jag att man kan skjuta ett barn i självförsvar, eller?
    Det har dött betydligt fler palestinier än israeler och det kan ju bero på respektives vapentillgångar, israel borde skämmas för hur dom försöker framstå som "offer"!
    Och allt snack om att palestinska skolor lär sina barn att hata judar är ju ganska lustigt då man i israeliska skolor får lära sig att israel var "ett land utan folk...." för att släta över att man "snodde" landet från palestinierna och att alla palestinier är terrorister, med andra ord BULLSHIT!..

Läs länken: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/7513282/Israeli-soldiers-used-child-to-check-for-booby-traps.html

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
  • Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?
  • Hugful80

Jag håller helt klart med. Jag förstår Palestiniernas frustration att de judiska bosättningarna hela tiden byggs ut, trots motsatta löften. Hade Palestina fått samma ekonomiska bistånd som Israel får av USA hade de också haft råd med fancy schmansy vapen och hade inte behövt bete sig så primitivt med bilbomber osv.

Sen kan man ju diskutera den selektiva nyhetsrapporteringen också.

Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?