• Anonym (döden)

Vad gör ni? *Självmord*

När tankarna bara snurrar kring självmord, död, hur man kan ta livet av sig, när det känns som det inte finns annat än just bara DÖD som lösning.
    Vad gör ni?
    Jag tar en atarax och försöker sova bort allt det onda, dagarna det inte går så skär jag upp mina handleder och är hög, många gånger har jag funderat att börja knarka istället, för att slippa känna, se och höra, gång på gång.

• Svar på tråden Vad gör ni? *Självmord*
  • Maddisen80

Ts jag tog buss,tåg,buss till psykakuten för jag bor i landskrona och psykakuten är i Lund där tar dem en på allvar, jag har självmordstankar fortfarande, men de på psyk i tisdags hade platsbrist och en avd med magsjuka ,så jag ska gå regelbundet hos en kurator tills jag få träffa psykologen 6 april

• Anonym (döden)
    Anonym (?) skrev 2010-03-25 20:34:49 följande:
    jag vet vad du går igenom har varit där själv och är också ett offer av självmord då min pappa tog livet av sig utan förvarning. men det finns alltid hjälp att få bara man ber på rätt ställe. jag säger inte att du ska börja med mediciner igen men du kanske ska lägga om ditt liv och börja om på ny kula igen. jag vet att det är skitsvårt men det går faktiskt! jag var nere i skiten och vände och idag sitter jag lycklig med man och barn.
    jo, min sambo brukar påminna mig om framtiden, då vi har barn och ett riktigt liv tillsammans.
    jag har lyckats vända livet som jag vill ha det men de här rösterna försvinner inte!
  • MariaKsk88

Jag vet att de inte tar en på allvar förrän det är för sent.. ring 112 då och säg att du har tabletterna framme och tänker ta dem. DÅ kanske de skickar ambulans eller nån slags transport. Jag vet hur mycket det tar emot att åka dit kommunalt när man egentligen knappt vill ha hjälp utan egentligen bara vill ta livet av sig.

Du kan hämta mediciner 1 eller 2 ggr i veckan på din mottagning om du är rädd för att överdosera, förresten.

• Anonym (döden)
    MariaKsk88 skrev 2010-03-25 20:39:34 följande:
    Jag vet att de inte tar en på allvar förrän det är för sent.. ring 112 då och säg att du har tabletterna framme och tänker ta dem. DÅ kanske de skickar ambulans eller nån slags transport. Jag vet hur mycket det tar emot att åka dit kommunalt när man egentligen knappt vill ha hjälp utan egentligen bara vill ta livet av sig. Du kan hämta mediciner 1 eller 2 ggr i veckan på din mottagning om du är rädd för att överdosera, förresten.
    Det visste inte jag! Tack!!!
    Jag tror jag ska kolla upp om det finns mer hjälp, jag vill itne svika min sambo.
    Det skulle vara skönt att slippa höra rösterna, de tynger så enormt!
  • Anonym (terapi)

Om man inte fått en ordentlig utredning och blivit erbjuden terapi anpassad för dig, så är det det du ska göra. Lugnande mediciner kan behövas ibland. Har både Sobril och sömnmedicin hemma.. men det är bara i extrema nödfall nu mer. Annars är det DBT som gäller långsiktigt för min del.

• Anonym (?)
    Anonym (döden) skrev 2010-03-25 20:36:47 följande:
    jo, min sambo brukar påminna mig om framtiden, då vi har barn och ett riktigt liv tillsammans.jag har lyckats vända livet som jag vill ha det men de här rösterna försvinner inte!
    fortsätt kämpa dom kommer försvinna delvis,inte helt men delvis.
    min pappa tog livet av sig 1995 och än idag när jag mår dåligt hör jag dessa röster om hur dålig jag är,att jag inte passar till nåt osv men jag lyckas skjuta dom åt sidan nu för jag vet att jag tar hand om min famij bra,jag är bra på mitt arbete och jag vill lyckas i livet.
    men dom finns där och försöker komma fram till ytan ibland men jag har gett mig fan på att denna kampen ska jag vinna och inte dom!
  • MariaKsk88
    Anonym (döden) skrev 2010-03-25 20:41:10 följande:
    Det visste inte jag! Tack!!! Jag tror jag ska kolla upp om det finns mer hjälp, jag vill itne svika min sambo. Det skulle vara skönt att slippa höra rösterna, de tynger så enormt!
    Jodå, du kan också hämta APO-doser på apoteket, då får du påsar med dina mediciner i för t ex en vecka i förväg.. men prata med din läkare så kan ni komma överrens om något. Vad är det för röster?

Jag är i samma situation just nu.. vill egentligen bara ta alla stesolid jag har gömda hemma och som ingen vet om, men försöker tänka på min son. :( Men det är svårt..
  • Maddisen80

jag träffade en man vid busshållsplatsen några gånger ,han är föredetta missbrukare och medicinmissbrukare och han får hämta mediciner på lasarettet en gång i veckan .

Ring ambulansen de tycker jag att du ska göra, har en msn kompis hon hotade att ta livet av sig på facebook så var de nån som ringde polisen ,så polisen ringde och ville hämta henne ,men hon vägrade

• MariaKsk88

Jag har också blivit hämtad av polisen flera gånger.. o ambulanspolis =/ Effektivt är det ju i alla fall..

• Hannnas

TS,,, kan du fatta hur cool du är?? Nu tycker väl du att jag är hur störd som helst men ärligt, att du ens erkänner att du har ett problem är fasen stort! Endast då kan man göra nåt!

Jag har inte varit i din sits, så säg vad du vill... jag hade ätstörniingar under 10-års tid och under delar av denna tid tyckte jag att livet kunde kvitta fullständigt så helt under isen är jag inte...
    Det går att komma ur ångesttankar... och ärligt så kan man göra störtsta delen själv så länge man har stöd...
    Om du har såpass allvarliga självmordstankar tycker jag som ovanstående att du ska söka akut, antingen psyk,akut eller 112... gör det, det är värt det! 
    Annars kanske du kan söka en mottagning där du kan få en mentor, en stödperson som varit i samma sits som du.. någon att bolla med som vet hur du upplever det och känner det...
    Lycka till och du fixar det, det man inte kan kan man lära sig!
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Anonym

Det gör så ont i mig att höra denna historien. Du är inte ensam!
    Hämtade min syster idag som i snart drygt 5 år haft starka psykiska problem och mer eller mindre bor inne på psykavdelning på sjukhuset. Hon har gått upp MYCKET i vikt pga av stillasittande, folkfobi och medicinering.

Jag önskar att jag ska kunna stötta henne till ett bättre och meningsfullt liv bättre än vad jag lyckas med idag, samtidigt är det bara den som mår dåligt som kan göra vägen tillbaka....

Försök att kämpa på!!! Be din pojkvän hjälpa dig att hitta hjälp så han inte får ta "all skit" själv utan att ni två kanske fokuserar på de positiva sakerna i livet (även om han såklart finns där i det mörka också...)

KRamar till dig"!!!

• MariaKsk88
    Maddisen80 skrev 2010-03-25 20:53:18 följande:
    maria så du har det ,jag har iaf inte de ,men bli man de blir man väl inlagd
    Japp.. man har inte så mycket val. =/ Jag kan vara jävligt uppkäftig men när det kommer två storvuxna män i polisuniform blir man lite mindre kaxig. De kör in en på den låsta avdelningen på psykakuten på en gång, man får inte ens sitta i väntrummet. Sen blev det LPT. Varje gång.
  • Anonym (?)

testa att göra som jag gör varje morgon!
    jag går upp,går på toa och sen ställer jag mig framför speglen i badrummet och säger högt till mig själv att idag blir de en bra dag.
    låter kanske urlöjligt men det funkar faktiskt många gånger,känn som jag har mer energi att klara dagen så!

• Maddisen80
    MariaKsk88
    Det är ju bra att man slipper vänta i väntrummet när jag gör de får jag mer  ångest. 

Där jag blev inlagd fick inte jag gå ut på 4 dagar så var bara inne, men sen när man skulle gå ut fick man skriva på en tavla ungefär hur länge man skulle vara borta, kom man inte då så skulle man höra av sig och gör man inte de skulle de ringa polisen.
  • MariaKsk88
    Maddisen80 skrev 2010-03-25 21:03:58 följande:
    Ja så är det.
  • Solsikke

Tyvärr får vi stänga denna tråd av hänsyn till andra medlemmar som kanske inte mår bra och kan må ännu sämre av trådar som denna.

Ni har varit väldigt empatiska, och jag är säker på att ts har kännt ert stöd.

{#lang_emotions_flower} Vi önskar självklart att ts får den hjälp h*n behöver {#lang_emotions_flower}

~ Play it by ear ~
Svar på tråden Vad gör ni? *Självmord*