• Solsken25

Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???

Menar..... varför skulle en mamma inte ha rätten att ha skojj lika mycket som någon som inte har barn?
    Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?
    Men det är ganska intressant och höra vad folk tycker och tänker ang detta
    Menar ni som är ensamstående/ sambo gift och är mamma.........om vänner går ut varför ska ni inte följa me?
    Nä vi mammor måste börja göra mer....både ni som är singlar eller vi som har ett förhållande/ sambo/ gifta...
    Vi måste leva också och inte bara vara hemma med barnen. 
    Man mår ganska bra av att vara själv med vänner ibland och bara vara sig själv och inte mamma för en gång skull...

Och jag som är gift ska faktiskt unna mig att gå hem till min bästa vän och hennes sambo samt en killvän till dom på lördag och dricka gott :) för jag är alltid hemma med vår son annars, för min man jobbar heltid och sportar 3-4 kvällar i veckan..

Håller ni med mig?

• Svar på tråden Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???
  • Ängaboll

Självklart måste man som mamma/kvinna fortsätta roa sig utan sina små äsklingar ibland!
    Mår man inte bra som mamma och får lite egentid kan man heller inte göra ett bra jobb som mamma anser jag ;)

• aXXeli

ABSOLUT. Jag har inge barn ännu, men tycker och tror att det är viktigt som tusan att man får gå ut ibland, om man vill det. Man blir gladare och därmed en bättre mamma=) Så ut med dig=)

• AnnaT

jag har varit hemma i över två år utan att "gå ut och roa mig"
    utan att blivit en dålig mamma eller utan att slutat levt.

"Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?"

Fattar inte att vuxna håller på så, fan väx upp?

Är sprit verkligen så jävla viktigt för er?

• Eisa

Nej jag håller inte med dig. Jag tycker du är enkelspårig och verkar omogen som ser "ut och dricka med sina vänner" som ATT LEVA.

Det är inte att leva för mig. Jag tycker det är astråkigt att "gå ut och roa sig".

• Marleen

självklart, själv så anser jag att man blir en bättre och mer tålmodig mamma om man roar sig o tar hand om sig själv lite då och då o inte "bara" är mamma hela tiden 24 timmar om dygnet 365 dagar om året....

älskar att vara med mina barn absolut men som du skrev man mår bra av en pause med vännerna ibland!!!

• längtar och väntar
    AnnaT skrev 2010-03-25 20:53:15 följande:
    jag har varit hemma i över två år utan att "gå ut och roa mig" utan att blivit en dålig mamma eller utan att slutat levt. "Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?" Fattar inte att vuxna håller på så, fan väx upp? Är sprit verkligen så jävla viktigt för er?
    Bara för man går ut är det inte säkert man super..
    Jag super aldrig, men ett glas vin är gott och varför ska man inte få gå ut och träffa sina vänner utan sina barn?
  • Solsken25

Ja men gå ut och roa sig behöver inte betyda att det är sprit involverat, det kan handla om att bara gå ut med vänner och äta eller gå på bio, denna gången tänkte jag bara gå till dom och ta ett glas vin :)

• Zavedos

Självklart inte, att du ens måste ställa frågan visar vilket samhälle vi lever i =/

• Fröken Lilo
    AnnaT skrev 2010-03-25 20:53:15 följande:
    jag har varit hemma i över två år utan att "gå ut och roa mig" utan att blivit en dålig mamma eller utan att slutat levt. "Herregud man kan inte sluta leva för man fått barn.?" Fattar inte att vuxna håller på så, fan väx upp? Är sprit verkligen så jävla viktigt för er?
    Men vad har sprit med saken att göra?! Tycker att alla ska få göra precis som de vill, om man inte har ett behov av massa "egentid" eller av att träffa vänner så är det ju ingen som tvingar en till det, men för andra tror jag att det är jätteviktigt att fortfarande kunna ha ett liv där man bara får vara sig själv ibland och slippa att "bara" vara mamma.
  • Eisa

MEn visst, tycker man att "ut och roa sig" är livet så ska man naturligtvis få göra det trots att man är a mother.

Svar på tråden Är man en dålig mamma för man går ut och har roligt med sina vänner någon gång ibland???