Inlägg från: Waldo |Visa alla inlägg
  • Waldo

Lyxfällan 25/3

Miss Lau skrev 2010-03-26 09:36:53 följande:
    Jag tycker att gårdagens program var att gå över gränsen. Klart hon behövde hjälp, frågan är om det är etiskt försvarbart att visa upp sånt i teve.
    Jag håller med dig där

För det är frågan om hjälpen nådde ändra fram. Jag upplevde det som att hon hade en del andra problem som gjorde det besvärligt för henne att förstå och handskas med ekonomi på ett vettigt sätt
    Och att exponera det på bästa sändningstid var inte alls särkskilt vackert av dem.
  • Waldo
    Astarte skrev 2010-03-26 22:18:20 följande:
    Vad spelar det för roll vad C och M gör i tv när det kommer sånna inlägg på nätet. . . ? NU är jag mållös. . .(VARFÖR höll du inte bara käften om det där?!)
    Ja det var smärtsamt uppenbart, iallafall för mig, att det var mycket som inte stämde.

Inkomsten stämde inte.Man såg direkt att här är det något heltokigt. Varför ville man tex inte satsa på att utv hennes affärsverksamhet Det kunde inte redogöras för de mest elementära saker. Men framförallt så valde man att inte göra något för henne.
    Och att i det skedet välja att sända programet istället för att bara strimla det är otroligt cyniskt
  • Waldo
    Moonis skrev 2010-03-27 09:41:37 följande:
    Varför skulle dom inte sända programet? Varför måste det vara sån tabu att ha ett handikapp som ADHD och sen be om hjälp? Ska hon skämmas över något hon inte kan hjälpa?Förstår mig inte på folk här..Sen undrar jag hur i hela friden man kan välja att tro på någon en person skrivit på FB??
    För min del handlade det inte om hennes handikapp.

För mig vad det snabbt tydligt att hon hade en verksamhet som var åt det lite mer ljusskygga slaget och att där finns andra apekter i hennes liv som göra att hon befinner sig där hon är
    Bara för att någon säger jag är frisör och har ADHD behöver man inte tro på det man kan välja att ha ett kritiskt tänkande.

Sedan tycker jag absolut inte att någon människa någonsin under några omsändigheter eller i några faser i sitt liv ska skämmas för att be om hjälp, men man ska fan inte göra underhållning av det
  • Waldo
    Argo skrev 2010-03-28 13:53:16 följande:
    Vilket är precis varför man undrar hur mycket produktionsbolaget visste om henne. Hade de full koll å allt och ändå sände programet? Hon köppere peruker och kostymer för 30.000 när hon har en massage-rörelse och ingen misstänker nåt?Och hon, i den situationen, väljer att ställa upp och göra sig offentlig? Visserligen hade hon ADHD, men ändå ...Stackars hennes barn.
    Menar du dom visste att hon hade en massagerörelse av det mer kreativa slaget och körde inslaget ändå eller menar du att dom inte såg (ville se) vad alla andra så och trodde i sin enfald att dom körde ett schysst inslag?
Svar på tråden Lyxfällan 25/3