Beslutsångest, ska jag flytta 60 mil ifrån barnens far?
Har en son på 4 år och dotter 18 mån. Har varit separerad från barnens far i 7 månader nu. flyttade 20 mil till mina föräldrar. sedan dess har barnen träffat pappan 4 ggr. pappan har stundtagls vägrat kontakt med barnen pga av att han varit arg på mig. dessutom är jag gravid med tredje barnet som han inte brytt sig om så mkt hittills. trean är beräknad i maj. nu har jag äntligen hittat lägenhet i sthlm, 70 mil från pappan. perfekt pris i perfekt område nära min sociala nätverk och släkting. men jag har fått sån ångest nu eftersom pappan till barnen har ändrat sig och vill att vi ska flytta tillbaka. han vill ta del av barnens liv. hjälpa mig med barnen och kanske så småningom kan vi hitta tillbaka till varandra. Jag vill så gärna att han finns i barnens liv och hjälper mig med dem. Men han har hittills varit oberäknerlig. När vi bråkat så har han försvunnit flera dagar eller veckor. Senast menade han att han var så arg på mig för att ha tagit barnens uppväxt från honom. Fastän jag erbjöd att flytta till lägenhet i samma ort i samband med separationen. Men han vägrade kontakt med oss första 3 mån. Menade på att lämnar jag honom så ville han inte ha kontakt med oss i början. Men nu när han ändrat sig vill han va med oss. Han håller på att studera och har 2 år kvar så han kan inte lämna staden han bor idag. Dessutom har han som mål att jobba på ett företag som finns i staden som han har fått praktisera. Så hans mål är där. Jag däremot har ingen bra social eller stöd nätverk där. Har stått ut alla dessa år men insett att det inte fungerar till slut. Däremot har jag bra nätverk i sthlm men å andra sidan så kommer barnen inte ha möjlighet att träffa sin far så ofta pga av distansen och ekonomin. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Men måste ta ett snabbt beslut i dagarna.