• hallåå

Hjälp vill byta hårfärg från rött till blont!!

Hej
    hoppas någon kan hjälpa mig, jag är idag rödhårig färgade håret strax efter min son föddes för ett par år sedan men nu har jag fått för mig att jag vill få tillbaka min egna hårfärg vilken är blond.

Tyvärr har jag långt hår och jag vill inte klippa av mig allt men lite är ok, vad finns det för produkter om man vill göra det själv går det osv.... eller måste man ta sig till frissan, jag är sån som vill göra allt själv så det hade varít bäst om det gick

vilket märke osv... hur många omgångar.... blekmedel eller ?

Tacksam för svar så snart som möjligt eftersom det hade varit kul att göra i helgen
    KRAMIZ

• Svar på tråden Hjälp vill byta hårfärg från rött till blont!!
  • Marleen

jag skulle absolut råda dej att gå till frissan. de e extremt svårt att få ner ett hår med röda-pigment till ljust.... till o med för frissan. de produkter du kan köpa i affären har för svagt väte i sig bara 6% oftast o de e absolut för lite för att färga bort röda pigment.

tror nog att du blir illa tvungen att gå till frissan för att fixa till detta.

• hallåå

OK, skall kolla vad det kan tänkas kosta, vad tror du ?

• Marleen
    hallåå skrev 2010-03-26 08:08:01 följande:
    OK, skall kolla vad det kan tänkas kosta, vad tror du ?
    skulle mog tippa på med blekning, ev en toning över för att få bort gula/röda pigment, och toppklippning på detta s¨runt 1000 kr kanske...
  • Marleen

annars kan kanske en bra avfärgning hjälpa o sen lägga i en askblond nyans över.. men då får de ju inte bli för gult för då går de inte.. jag hade nog gått till frissan o fixat detta...

• AlmaWilmer

1000 kr??? Måste vara en väldigt billig salong....

Svar på tråden Hjälp vill byta hårfärg från rött till blont!!