Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Bästa foundation?

Tror jag provat "allt". Cremepuder från Dior, Guerlain, Esteé Lauder...., Foundation från Clinique, Dior, MF, Nivea, Lóreal... Men jag tycker inget är supersuper! Det som funkat bäst är Liquid Satin (tror jag) från Maybelline.

Jag har normal/torr hud, och blir lätt torr på kinderna... Vill ha nåt halvtäckande som ger mig porslinshy. INTE mineral. Jag gillar det inte, spiller hälften i handfatet

Tips?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bästa foundation?
  • Linda1976

Tackar för tipsen

• Linda1976

Får gå till Åhléns city och PROVA!

• Linda1976
    AstraTrillian skrev 2010-03-27 18:48:41 följande:
    Ja. Och be om prover att ta hem och prova innan du köper någon.
    Ja, lägga 3-4-500:- på nåt som sen kanske inte är bra... Nä, det har jag gjort tillräckligt många gånger..
  • Linda1976
    Superbia skrev 2010-03-28 16:13:40 följande:
    Du har ju förmodligen redan testat Loréals true match, men den tycker jag är den absolut bästa. Dels för att det är den ljusaste jag har hittat - allt annat blir gult på mig - och dels för att den täcker bra och sitter läääänge.
    Nej, det tror jag inte.. Men en massa andra Lóreal
  • Linda1976
    LPW skrev 2010-04-02 20:49:56 följande:
    Det finns en helt fantastisk foundation men den är numera tyvärr nästan helt omöjlig att få tag på: Water Canvas från Vincent Longo! Bättre foundation får man dock leta efter...
    Ska till London om några v, kanske finns där?
  • Linda1976

på cow kostar den bara 212??? är det för bra för att vara sant??

• Linda1976

men vilken färg ska man ha, svårt att se färgerna... caramel? Hjälp! Känns som jag vill beställa på en gång!

• Linda1976

aha.. dåliga färger kvar.. ingen tillräckligt ljus för mig?

• Linda1976
    LPW skrev 2010-04-03 10:46:00 följande:
    äh, gick inte att citera...
    caramel verkar mörk om man tittar på v l-hemsida... Då skulle jag nog behöva den näst ljusaste... men jag ska absolut kolla London! LPW: ska jag shoppa upp mig på en till dig om det finns? Isåfall, vilken färg?
  • Linda1976
    LPW skrev 2010-04-03 11:15:03 följande:
    Linda1976! Vad snäll du är! Jag mailade precis till Vincent Longos kundservice för att fråga hur man får tag på deras produkter i Europa. Går det att beställa så gör jag det men skulle de mot förmodan enbart säljas i London så återkommer jag till dig i ett PM!
    Good! Och berätta även hur/om/var det går att beställa!! We´ll keep in touch! .-)
  • Linda1976

Jag vill ha riktigt märkessmink, inte MaryKay

Mailade en sminkbloggare i London, Vincent Longo finns inte i England längre heller Då får man beställa från USA, och för att kunna beställa från USA måste man ringa ett nr för "international orders"...
  • Linda1976
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-05 12:31:28 följande:
    Vad menas med märkes-smink då?? Att det säljs i affärer?? Att kända modeller gör reklam för den? MKs foundation kostar över 200 kr om det känns tryggare. För min del känns det extra bra att de inte behöver lyxa till med parfym... den är toppen ändå! Om du köper via säljare, så får du 100% nöjdhetsgaranti, så du har inget att förlora på att prova. Du får pengarna tillbaka, om du inte är nöjd helt enkelt.
    Märkessmink? Att jag kan köpa det på Åhléns City Och att det är ett lyxmärke, för jag gillar det. Föredrar smink från Dior, Chanel, Lancôme, MAC... Pris är oviktigt, men oftast så är 500:- bättre än 129:- Enda undantaget är nagellack. Vilken kändis som använder känns inte heller så intressant...
    MK känns som sekt-smink och det är jag inte så sugen på. Hemförsäljning är inte min kopp te. 
  • Linda1976
    Hererjag skrev 2010-04-07 11:05:53 följande:
    Jaja ursäkta mig att jag inte är tillräckligt uppmärksam och kräsen då!!
    Vem är kräsen? 
  • Linda1976
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-07 18:51:48 följande:
    dem flesta i tråden skulle jag tro...
    Så bra då.
  • Linda1976

Köpte en Bobbi Brown för torr hy i London. Kanon!

Svar på tråden Bästa foundation?