• mariahammarberg

var kan man sälja böcker?SUNDSVALL

har massor med böcker som jag inte längre har platts för, vill inte kasta dem på tippen så var kan man sälja dem?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden var kan man sälja böcker?SUNDSVALL
  • The Black Lady

Fyndlagret köper in många böcker...

• mariahammarberg
    The Black Lady skrev 2010-03-26 10:51:40 följande:
    Fyndlagret köper in många böcker...
    Tyvärr inte - de är väldigt kräsna med vilka böcker de köper in. måste vara tryckta på 2000 talet och jag har jätte fina böcer som är ngt äldre....
    Känns synd att kasta dem samtidgt som jag vet att Erikshjälpen och andra tar in gratis men det är MYCKET böcker och alltså en hel del pengar som jag betalat för dem.....
  • Tonx

Lägg ut på tradera, har du några serier? Dom brukar kunna gå för nån slant iaf.
    Annars är det väl bara att skänka bort till Erikshjälpen, inte hela världen.

Konstigt att Fyndlagret bara tar från 2000. Det är ju äldre böcker man är intresserad av!

• mariahammarberg

har provat att sälja på tradera men tycker inte att det är ett bra alternativ när man har hundratals böcker att sälja. Blir många auktioner och många paket att skicka.....

• sverker11
    mariahammarberg skrev 2010-03-26 10:46:26 följande:
    har massor med böcker som jag inte längre har platts för, vill inte kasta dem på tippen så var kan man sälja dem?
    En sökning på antikvariat och Sundsvall gav följande: www.svaf.se/sundsvall/ nu har jag bar köpt böcker på antikvariat så jag vet inte vad de kan tänkas betala men det finns både telefonnummer och e-postadress på sidan så prova kontakta dem.

Sedan finns de vanliga Blocket, Tradera, bokbörsen ( www.bokborsen.se/ ) och säkerligen nån fler där du kan prova annonsera ut dem. Jag kanske skall tillägga att jag inte har någon egen erfarenhet av bokbörsen men det är gratis att annonsera så om du inte får något sålt så behöver du inte betala dem något.
  • mariahammarberg
    sverker11 skrev 2010-03-27 16:19:28 följande:
    En sökning på antikvariat och Sundsvall gav följande: www.svaf.se/sundsvall/ nu har jag bar köpt böcker på antikvariat så jag vet inte vad de kan tänkas betala men det finns både telefonnummer och e-postadress på sidan så prova kontakta dem.Sedan finns de vanliga Blocket, Tradera, bokbörsen ( www.bokborsen.se/ ) och säkerligen nån fler där du kan prova annonsera ut dem. Jag kanske skall tillägga att jag inte har någon egen erfarenhet av bokbörsen men det är gratis att annonsera så om du inte får något sålt så behöver du inte betala dem något.
    tack för tippset om antikvariatet men de andra genom att sälja på nätet kommer jag inte att prova. HAr lärt mig att frakten är rätt dyr så få personer är intresserad av att köpa många böcker på en gång. Att lägga ut varje bok en och en på annons skulle bli ett heltidsjobb i ett par månader då det rör sig om hundratals böcker. Ska i alla fall ringa antikvariatet, sedan blir det Fyndlagret annars erikshjälpen.
  • bokutrensning

Hej!
    Hittade detta inlägg då jag googlade på antikvariat Sundsvall Skrattande och undrar hur det gick?
    Har nämligen också en massa böcker jag skulle vilja sälja, vissa är inte ens lästa!

Svar på tråden var kan man sälja böcker?SUNDSVALL