Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest
    Majsan70 skrev 2010-04-20 20:49:02 följande:
    Tänkte bara tala om att jag nu lagt in ett nytt kort på en av mina kattungar i mitt galleri. 16 dagar gammal Syrinx som sussar gott.  Kika gärna in o titta på godbiten.
    Det där var inte snällt, nu kanske jag måste åka och köpa mig en till liten Birmis. Guuud så söt!!! Min är ju snart ett helt år gammal, stora killen nu!
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest

    Majsan70: Vad trist att höra. Skönt ändå att katten klarade sig.

    Jag behöver ett litet råd. Min kattkille hade tydligen gjort illa sig idag när vi var borta. Precis vid morrhåren ser vi lite blod längst in mot huden och han är även lite svullen där. Han äter och leker som vanligt och ömmar inte alls när jag trycker där.
    Dock ser det ju ut som om han skulle ha påssjuka så jag undrar om jag borde låta en veterinär titta på honom imorgon om det ser likadant ut.
    Vad skulle ni ha gjort? Avvaktat med tanke på att han inte har ont eller åkt iväg imorgon?


    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    Majsan70 skrev 2010-05-03 20:40:23 följande:
    Han har inte fått ett getingstick eller liknande? Är katten opåverkad hade jag avaktat innan jag kontaktat veterinär.
    Nu när du säger det så har vi haft en humla här inne hela dagen... Han älskar ju att jaga flugor så det är väl inte otänkbart att han "smakat" lite på humlan.
    Om jag inte misstar mig så är han mindre svullen nu, avvaktar och ser till imorgon. Annars har jag ju två föräldrar på dagis som är veterinärer jag kanske springer på och kan rådfråga.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    Lilla Lime skrev 2010-05-04 14:48:02 följande:
    om han har stuckit sig på humlan så kan de svullna. vår ena kisse jagade humlor förra sommaren o lyckades bli stucken i tassen minst 2 gånger. o den svullnade upp men hon brydde sig inte. nån hade läst att man skulle badda med kallt vatten. eller doppa tassen i vatten... men ja ni vet ju hur villiga de flesta katter är till tvångsdoppning... =) Stackars stackars Opal! Mitt hjärta blöder för henne!!! Skönt att hon lever även fast hon har ont o är ledsen. Men hennes små ungar får det gott hos våra änglabarn i himlen.
    Jag pratade med en veterinär idag (sprang på henne på dagis) och hon trodde också att det kunde vara humlan. Nu ser katten ut som vanligt igen, men han var ganska söt med påssjuka på ena sidan.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    Majsan70 skrev 2010-05-31 17:12:37 följande:
    Men herregud! Nu har du la gått lika länge som en elefant va?
    Jag håller med, hennes graviditet måste ha varit världens längsta!

    First baby: Du får skrämma ut bebisen! Jag har skrämt ut alla mina barn, ingen är född efter BF.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    First baby skrev 2010-06-01 08:40:22 följande:
     jälp hur ska jag få ut ungjxxxxx!!!! Jag känner mig som en elefannt! Här händer d INGENTIIING!!! Jag är så less, trött, har ont överallt. Nej jag vaknade i morse kunde nästan ej stiga ur sängen för att morning pinka. Det slutade m tårar Jag var sååå duktig igår var ute & gick 1 1/2 H med mannen. Efter 45 min fick jag ont (foglossning) haltade hem. Ont i vä skinka som fan idag + i musbenet. Jag ORKAR INTE MEEEER!!!!!  Gråter. (hormons?) Imorrn BM
    Trösta dig med att bebisen faktiskt snart måste ut vare sig den vill det eller inte! Passa på att vila och förbereda dig mentalt för förlossningen. Gud vad spännande att föda barn, jag blir lite avis faktiskt.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    First baby skrev 2010-06-01 09:47:56 följande:
    vi kan byta plats!!!!.Det vill nog katterna med, för jag bara skicker på de ska knipa käft.Tony jamar ihjäl sig sen vi flyttat till huset.Han vill ut stackarn. Jag best en ny sele, väntar på den.
    Jag kan föda barn åt dig om du tar hand om barnet sen. Jag vill inte göra om spädbarnstiden en gång till.
    Men om jag föder barn åt dig, kan du göra min tenta på fredag då?!
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
Svar på tråden Kattälskare se hit! Tråd 11