• Anonym (osäker)

hemförsäkring eller inte?

Hej, jag bor i en hyresrätt med min lilla dotter, de saker jag har av värde är få (dator, skrivare i princip), har dessutom en säkerhetsdörr.

Är det värt att teckna en hemförsäkring med de här premisserna? Tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden hemförsäkring eller inte?
  • Kjell2
    Anonym (osäker) skrev 2010-03-26 10:55:01 följande:
    Hej, jag bor i en hyresrätt med min lilla dotter, de saker jag har av värde är få (dator, skrivare i princip), har dessutom en säkerhetsdörr. Är det värt att teckna en hemförsäkring med de här premisserna? Tips tas tacksamt emot!
    Ja - tänk brand och allt borta.
  • Me o Mike

Du måste väl ha en? Du hyr ju bara lägenheten. Det är inte din så något ansvar har du väl=?

• hon mot strömmen

Ja absolut ska du ha hemförsäkring, det är inte bara lösöret det handlar. Kolla med facket om du kan ta hemförsäkring via dem, brukar vara lite billigare.

• emperor

Precis som tidigare nämnt.. Brinner det inne hos dig blir får du betala för all reparation mot din hyresvärd.

• Anonym (osäker)

värt att tänka på.. tack så mkt för era svar!

• Örnie

Ofta ingår "drulleförsäkring" också och den är definitivt bra att ha. Någon i familjen kan låta kundvagnen rulla mot en parkerad bil, tappa grannens dyra vas i golvet eller göra en ännu dyrare miss.

• Anonym

Ja, absolut! Det kan också bli en vattenskada som skadar andra lägenheter - DU får betala allt om du inte har hemförsäkring! Men du kan ju sätta lågt lösöresvärde (alltså vad dina prylar är värda o vad du får i ersättning om allt skulle förstöras i t ex brand) så får du lägre premie än om du säger att dina saker är värda massor.

Teckna! Kolla med insplanet.se - de har jättebra priser!

Svar på tråden hemförsäkring eller inte?