• Anonym

Frånvarande pappa

Min sons har inte träffat sin pappa på över ett år nu, och pappan har gjort det klart att han inte tänker träffa honom något mer. Min son är 4 år. Han är van vid att pappan är frånvarande, och hälsar på ibland. På förskolan säger dom att min son inte verkar ledsen över att hans pappa inte bor här, utan han brukar säga till kompisarna när dom frågar att hans pappa bor i *******, en annan stad. Det är något som han själv har hittat på/konstruerat. Han pratar sällan om sin pappa, och brukar inte vara ledsen när han pratar om honom.
    I förra veckan pratade han om sin pappa och sa att han kanske var och handlade jättelänge, och jag sa att nej han är inte och handlar, det är bara du och jag som bor här. Då började han prata om att hans pappa kanske handlat pappa godis och äter det, och att han vill att pappa ska bo hos **** i ******* osv..... Sen dagen efter började han prata om att han vill att pappa ska bo nära oss, och att han kanske saknar pappa och att jag kan hämta honom med bilen.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag avvakta med att prata om hans pappa. Det känns onödigt att göra honom ledsen och säga att pappa inte vill träffa honom, eftersom han inte är ledsen på det sättet. Han verkar mest fundersam på var pappa är, och lite orolig ifall han har det bra eller inte, tolkar jag det efter hans frågorl. Jag är helt enkelt rådvill och vet inte vad jag ska göra för honom, jag behöver råd. Samtidigt kan jag ju inte vara helt säker på att pappan aldrig mer tänker återvända...

Svar på tråden Frånvarande pappa