• Teasing

"putmage" 1 år efter graviditeten. Vad göra?!?

Min son är 1 1/2 (första barnet). Under graviditeten gick jag upp 19kg men har gått ner allt sånär som på 4kg.
    Mitt problem är att jag har en "putmage". Innan graviditeten hade jag en helt totalt platt mage. Nu ser jag nästan ut som jag gjorde när jag var i 4e månaden. En liten rund kula när jag slappnar av och därför går jag alltid och "håller in magen".
    Vad ska jag göra för att bli av med detta och se ut som innan? Är det bara fett eller är det förslappade magmuskler så här långt efter graviditeten?
    Snälla hjälp!

• Svar på tråden "putmage" 1 år efter graviditeten. Vad göra?!?
  • MalinEddie

Jag hade det exakt likadant. Min son är 15 månader nu. För 4 veckor sen började jag dra ner på kolhydraterna (äter inte längre pasta, bröd, ris och potatis) och det har gett resultat på magen! Jag försöker även träna magen varje dag, kör Jane Fondas gamla träningspass{#lang_emotions_smile}

• Teasing

Så troligen är det bara fett som jag alltså kan banta bort? Inga förslappade magmuskler? 

Hur är det med "delade magmuskler" eller vad det kallas? Borde det ha gått tillbaka efter 1 1/2 år? Ingen fara med att göra sit-ups? (Om jag ligger platt på rygg och spänner magen genom att börja på en sit-up reser sig mitten av magen upp, mellan blygdbenet och navel (men inte lika "smal" bulle som tidigare utan nu en bredare den av magen) om ni förstår hur jag menar.

• Burberry

Know the feeling.. Födde tvillingar för 1 år sen, och ser ännu ut att vara gravid..

I mitt fall är det fråga om magmuskler som inte gått ihop. En gyminstruktör sa åt mig att har man ännu delade magmuskler ett år efter förlossningen så går de vanligen inte ihop längre av sig själv, utan kräver operation.. Huruvida det stämmer har jag inte tagit reda på, eftersom op nu inte är aktuellt eftersom vi vill ha syskon ännu före det.

Har ännu 10 kg kvar av grav.kilona så försöker gå ner dem nu först och hoppas magen i allafall ska bli lite mindre..

Har man delade magmuskler rekommenderas inte situps, kan göra mer skada än nytta har jag hört..

Zumba är jättekul - testa du också!
  • vittra

Delade magmuskler ska visst gå att träna bort, kallas tuplermetoden har jag för mig. Får du in 2 fingrar mellan magmusklerna så är det förmodligen det som är orsaken och då ska man absolut inte göra sit-ups eller andra vanliga magövningar utan utgå ifrån tuplermetoden och istället. Googla så hittar du massor.

• vittra

Delade magmuskler kan man ju förövrigt ha ett helt liv efter grav om det är så, ibland går det ju inte till sig med tiden och det är ju just precis då som man kan använda sig av den här metoden. Har hört flera som i princip har vuxna barn nu som alltid haft putmage men som testat den här metoden och som fått ordning på magen igen.

• Bobbenn

Det behöver INTE vara delade magmuskler utan det kan vara fett

Ät regelbundet och börja träna. Undvik ALLT godis och fika bröd.

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Strumpan08

Kan också hjälpa med att träna de inre magmusklerna, de som du använder ex. om du står på alla fyra och "suger upp" naveln mot ryggen. Vet ej riktigt hur man tränar de bäst, men har för mig att vanliga situps inte tar så bra på de inre/djupa magmusklerna.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Bobbenn

Plankor är perfekt

Men inte om man har svag rygg

• vittra

Nej det behöver inte vara delade magmuskler, därför bör man ju känna efter genom att mäta avståndet själv mellan musklerna så man vet hur det ligger till. Är det fett så är det ju bättre med konditionsträning med maximal fettförbränning än med styrketräning (tex situps) eftersom man inte kan punktförbränna fett genom att bara träna magen.

• Bobbenn

Styrketräning kommer i slutändan göra att du förbränner mer eftersom muskler bränner fett

Kombinera styrka med kondition är alltid att bäst

Svar på tråden "putmage" 1 år efter graviditeten. Vad göra?!?