• LyckligaJag83

Vad kan era 5 månaders?

Min dotter är 5 månader och jag har en känsla av att hon är sen i utvecklingen.

Hon kan inte rulla från rygg till mage än, hon kan inte stödja sig på armarna när hon ligger på mage. Hon sjunker ihop när jag sätter henne i matstolen (trotts kudde som stöd).
    Känner mig som en dålig mamma för att hon inte kan dessa saker{#lang_emotions_frown}

Vad kan/kunde era 5 månaders?

Olivia 2009-10-23
  • Svar på tråden Vad kan era 5 månaders?
  • frukarlssonn

Min dotter kunde inget av det heller vid fem månader. Hon hatade dessutom magläge. Vände sig första ggn när hon va åtta månader och satt själv sen en vecka tillbaka, nu nio månader. Vid fem månader fick jag bulla upp med handdukar i matstolen. Men är du orolig så kontakta bvc. Det gjorde jag och han kollade och sa att hon absolut inte är sen i utvecklingen

♥ Olivia 090610 ♥
  • Vixon82

Min dotter blir om ett par dar 5 månader med. Hon kan inte heller vända sig varken från rygg till mage eller tvärtom.. händer ibland att hon tippar över men inte med flit.. och helst med en liten knuff. Har också tänkt att hon är sen i utvecklingen.. det jag tänkt mest på är att ALLA i min mammagrupp, deras bebisar kan "stå" om man håller dom men min lilla drar upp benen på en gång, när jag tänker efter tror jag aldrig hon haft den där stå reflexen överhuvudtaget men nu har vi övat i nån vecka och hon verkar kunna lite iaf :)

Plattfisken kallas hon här hemma :) hon rör sig inte mycket men jollrar dess mer och idag fick jag först filmen på henne när hon skrattar högt!! så himla sööt

• frukarlssonn

Och du ska INTE känna dig som en dålig mamma! Barn tar allt i sin takt och du kan inte påverka det så mkt Jag försökte träna dottern men hon tog det i sin egen takt

♥ Olivia 090610 ♥
  • LyckligaJag83
    Marinero skrev 2010-03-26 20:22:02 följande:
    Min dotter kunde inget av det heller vid fem månader. Hon hatade dessutom magläge. Vände sig första ggn när hon va åtta månader och satt själv sen en vecka tillbaka, nu nio månader. Vid fem månader fick jag bulla upp med handdukar i matstolen. Men är du orolig så kontakta bvc. Det gjorde jag och han kollade och sa att hon absolut inte är sen i utvecklingen
    Vi ska träffa barnläkaren på hennes 6 månaders kontroll, får se vad hon/han säger.
    Vixon82 skrev 2010-03-26 20:22:28 följande:
    Min dotter blir om ett par dar 5 månader med. Hon kan inte heller vända sig varken från rygg till mage eller tvärtom.. händer ibland att hon tippar över men inte med flit.. och helst med en liten knuff. Har också tänkt att hon är sen i utvecklingen.. det jag tänkt mest på är att ALLA i min mammagrupp, deras bebisar kan "stå" om man håller dom men min lilla drar upp benen på en gång, när jag tänker efter tror jag aldrig hon haft den där stå reflexen överhuvudtaget men nu har vi övat i nån vecka och hon verkar kunna lite iaf :)Plattfisken kallas hon här hemma :) hon rör sig inte mycket men jollrar dess mer och idag fick jag först filmen på henne när hon skrattar högt!! så himla sööt
    Min dotter vägrar att "stå", hon drar bara upp benen när jag försöker... Men hon använder benen massor när hon sitter i hoppgungan....
    Olivia 2009-10-23
  • LyckligaJag83

Chanelll-Såg nu att våra döttrar har samma namn, Olivia {#lang_emotions_laughing}

Olivia 2009-10-23
  • frukarlssonn
    blueberry83 skrev 2010-03-26 20:31:02 följande:
    Chanelll-Såg nu att våra döttrar har samma namn, Olivia
    Ååh, fint namn va?

Nin dotter står ff inte på sina ben. Om jag håller henne kan hon liksom studsa men abs inte stå. En del tar det i sin ordning
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • LyckligaJag83
    Marinero skrev 2010-03-26 20:32:14 följande:
    Ååh, fint namn va? Nin dotter står ff inte på sina ben. Om jag håller henne kan hon liksom studsa men abs inte stå. En del tar det i sin ordning
    Ja super fint namn :)

Jag vet ju att alla barn utvecklas olika snabbt, men tyvärr så har det blivit att jag har jämfört Olivias utveckling med henns kusins utveckling. Hennes kusin kunde vid 4 månaders ålder stödja sig på armarna när hon låg på mage...tror att hon kunde rulla från rygg till mage också..
    Olivia 2009-10-23
  • Ennyone

Min tjej är 5 månader och hon kan inte heller vända varken mage-rygg eller tvärtom.
    Egentligen kan hon inte mycket överhuvudtaget, förutom skaka en skallra förtvivlat, prata och skratta ;P Och det är heelt ok, hon tar det i sin takt helt enkelt.

Svar på tråden Vad kan era 5 månaders?