• niiile

Hur agerar du då ditt barn "ramlar" och/eller lägger sig ned på marken?

Skriv gärna när/var och hur dina barn får leka på marken samt resonera kring smuts och bakterier.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-26 22:57
    .. kring lek på golvet inne vid en vänthall (buss/tåg)?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 13:03
    Här har ni situationen bakom omröstningen:

"Vem fan låter sitt barn ligga och rulla runt på ett smutsigt äckligt tunnelbanegolv. Det hoppas jag aldrig jag behöver höra talas om igen..."

Det SMS:et fick jag av min sons pappa.. Vi stod och väntade på att dem skulle komma och hämta gossen vid en vänthall/genomgångshall vid tunnelbanan/busstationer. Sonen dansade och "ramlade" passade då på att ta ett varv eller två.

Sonens pappas flickvän kom (sonens pappa vägrar att möta/överlämna barnet)och hämtade gossen och reagerade tydligen väldigt starkt på detta. Sen vilken historia hon drog för sonens pappa - det kan man ju undra.

Lite märkligt - men ändå.. Man börjar ju fundera.. då pappans flickvän har två egna tonårsbarn och bör ju veta hur en tre-fyra åring är. Men eftersom de använder vagnen och stoppar gossen där i så kanske de inte vet hur barn är..?

Däremot vet jag ju att sonens pappa (då vi bodde tillsammans) plockade upp bla. äpple, macka, klubba odyl från marken och in i barnets mun. Men antar att det är bortglömt sedan länge..

Jag vet ialf. hur man använder tvättmaskinen, hur tvål och vatten fungerar - så det hela bekymrar inte mig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur agerar du då ditt barn "ramlar" och/eller lägger sig ned på marken?
  • Pyttismamman

Dottern får leka på marken hur mycket hon vill. Lite smuts har ingen dött av.
    Har en tomt som ännu inte har gräsmatta så det är väldigt lerigt nu när snön smälter :)

• Michisen

Som jag sa i förra tråden - så länge han inte stoppar farliga saker i munnen eller gul/brun "snö" så får han leka på marken så mycket han bara vill, orkar och kan. Tvål och vatten löser det mesta, tvättmaskiner finns av en orsak.

Skulle inte falla mig in att inte utsätta mitt barn för smuts och bakterier.

Undrar fortfarande när föräldrar som tycker att det är oansvarigt att låta barn vistas på marken lättar på förbudet, eller om de tänker bära runt på barnen även i vuxen ålder så att de inte kommer i kontakt med några "farligheter."

• Jazza

Röstade på det sista alternativet. Är supernyfiken på hur din frågeställning uppkommit, do tell!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Michisen
    Jazza skrev 2010-03-26 22:54:10 följande:
    Röstade på det sista alternativet. Är supernyfiken på hur din frågeställning uppkommit, do tell!
    Själv är jag supernyfiken på den som svarat att deras barn bara sitter i barnvagnen. Hur länge tror man att det är ett hållbart alternativ?
  • Kyanita

Lite skit rensar magen, mycket skit rensar magen totalt. *S* Klart lilleman får leka på marken. Röstade alltså på sista alternativet.

• niiile

Jag återkommer under morgondagen med svaret på varför min frågeställning uppkommit :)

• Jazza
    niiile skrev 2010-03-26 22:59:31 följande:
    Jag återkommer under morgondagen med svaret på varför min frågeställning uppkommit :)
    Nej, det är ju fusk Berätta nu, kom an
  • Jazza
    Michisen skrev 2010-03-26 22:55:56 följande:
    Själv är jag supernyfiken på den som svarat att deras barn bara sitter i barnvagnen. Hur länge tror man att det är ett hållbart alternativ?
    Jävligt obehagligt, får jag ju säga
  • Michisen
    Jazza skrev 2010-03-26 23:00:39 följande:
    Jävligt obehagligt, får jag ju säga
    Ja, jag får visioner av väldigt stora barnvagnar och små taniga barn som bara får leka inomhus på klorinerade golv typ...

Eller typ "Bubble Boy". Barn som lever instängda i bubblor för att de inte får komma i kontakt med den farliga världen. Finns det ingen medicinsk orsak bakom så förstår jag inte rädslan för smuts och bakterier.
  • Jazza
    Michisen skrev 2010-03-26 23:03:20 följande:
    Ja, jag får visioner av väldigt stora barnvagnar och små taniga barn som bara får leka inomhus på klorinerade golv typ... Eller typ "Bubble Boy". Barn som lever instängda i bubblor för att de inte får komma i kontakt med den farliga världen. Finns det ingen medicinsk orsak bakom så förstår jag inte rädslan för smuts och bakterier.
    Hahaha, Bubble Boy
Svar på tråden Hur agerar du då ditt barn "ramlar" och/eller lägger sig ned på marken?