• Babe

hur har ni fått igång ägglossningen?

Hej hej! 

Första gången jag skriver här... har läst runt lite och inser att det finns enormt mycket kunskap och erfarenhet här hos er. 
    Min fråga är: hur har ni med PCO fått igång er ägglossning? 
    Vi har tre barn via IVF och vill gärna ha ett syskon, men känner att vi inte orkar med fler försök för närvarande... jag vet ju att chansen att få syskon inte finns så länge jag inte har någon ägglossning, vilket ju inte känns lovande alls. 
    Jag har tidigare testat pergotime, som tyvärr inte gav någon ägglossning ens med två tabletter. Finns det något annat jag kan testa? Alla tips är varmt välkomna!! Mediciner, kost, alla tips... :)
    PS: Ang vikt, så har jag vägt på tok för lite, men har normalvikt idag :)

Kramar/ Babe 
    ~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Svar på tråden hur har ni fått igång ägglossningen?
  • Näset

Jag har PCO och min ägglossning kom igång genom att jag uteslöt kolhydrater (eller år inget med mer än 5 g kolhydrater på 100 g), den kom ingång som en klocka o var superstabil tills jag började slarva igen.....
    Hormonerna ställdes om och jag fick ömma bröst i en månad så jag märkte på flera sätt att mina hormoner ändrades.
    Jag gjorde detta efter att ha fåt tips från andra. Googla på LCHF +PCO får du ser hur många som lyckats. När jag sedan ville bli gravid så visste jag vad jag skulle göra för att få allt att fungera så det blev inga problem alls.
    Lycka till

• Libertas

Jag har också PCO. Började med GI metoden och kosttillskott som heter Double X.  Fick till och med i ordning på min sköldkörtel som dem påstod att jag hade kronisk inflammation i... Har nu ägglossning varje månad. Lycka till {#lang_emotions_smile}

• Näset

Just det glömde lägga till att jag började äta rosenrot och en multivitamin för kvinnor som på apoteket... 

• Babe

Tack snälla för era svar, härligt med positiva svar och tumme upp för er som lyckats... :)

Jag har sedan ett antal år tillbaka ätit GI-inspirerat, inte slaviskt, men försöker och mår riktigt bra av det, men jag syndar en hel del, nu när jag har försökt att öka i vikt samtidigt. Lchf-kost har jag inte testat, men måste läsa mer om det :) För min del har vikten varit för låg, vilket kan vara en bidragande orsak, har nu lyckats gå upp i normalvikt och hoppas det kan hjälpa. Har någon erfarenhet av att vikten varit "avgörande" för ägglossningen? 
  • Näset

Jag vägde nog normalt men gick ner några kilo av LCHF men tror inte det var avgörande. Alla går inte ner av det, men tror det är viktigt att vara "slavisk" för att få igång det för som sagt när jag började slarva så uteblev eller försköts ägglossningen direkt.

• Libertas

Jag gick väl kanske ner 3-4 kg men tror inte det hade med saken att göra. Om jag har förstått saken rätt är det väl kolhydraterna, liksom alkohol m.m, som påverka PCO´n negativt.

• Babe

Tack snälla, igen, för era svar... 

Det känns lite utmanande och uppmuntrande att ha något man kan försöka göra själv i allafall...:)  
  • Näset

Ja, hoppas det går bra för dig, det är alltid skönt att få igång den på egen hand och slippa ev behandlingar när det är dags för barn.
    Lycka till och hör av dig igen om det är något du funderar över.

• Libertas

Håller tummarna för dig Babe!! Berätta gärna hur det går {#lang_emotions_smile}

• Babe

Tack snälla... har nu kollat upp lite fakta om LCHF... har läst mycket mycket positivt, men även lite varningssignaler där de tar upp risken med att kosten riskerar att bli ensidig och man i längden riskerar att få vitamin-mineralbrist och inget man rekommenderar för personer som tränar, vilket jag gör... men den verkar vara superbra för PCO, som ni skriver... :) Ska börja med GI-kost, det är första steget...:)

Svar på tråden hur har ni fått igång ägglossningen?