Vad ska ni äta i dag 25
Pannkaka
Pannkaka
själv trodde jag att jag lagt ner en stek i grytan tänkte nämnligen göra vinstek... men där fick jag mig en överrskning!! det var skivad stek så ja de blir väl stekta köttskivor som små kokmarinerats i en timme med potatis och vinsås mmmmm... (hoppas jag)
till lunch blev det havregrynsgröt och en STOR muffin
riktig skit dag idag med hemsk foglossning och sammandragningar så har legat nästan hela dagen
lunch: potatis plättar
Middag: havregrynsgröt och mackor med ägg och skinka
latmanskyckling med ris och ärtor blev de till middag
kylskåpsrensning så jag gör en pizzadeg sedan får man välja valfri topping..fanns BEA, stekt kyckling, kassler, lite räkor efter igår, och köttfärssås öppnar nog en burk annanas till det oxå
stoor brasa hemma hos farmor med släkt och vänner, så de blir korv med brö och mos sedan marsmallows som det varit varje år
kurrygryta med biff å banan serverat med ris hemma hos mammsen!
imorgon blir de nog hemmagjorda vårrullar med soyasås och något med som jag klurar på....
blev kyckling och potatis i ugn med en kall sås gjord på vitlök, cremefransie och lite sötsur sås riktigt gott i detta sommarväder
fisk, men vet inte vad jag ska göra med den....
ska fylla frysen med piroger idag som sambon kan käka när vi är på BB så det blir nog prioger ikväll... om vi inte åker in
ikväll ska vi grilla flintastek och äta färskpotatis m.sallad
till lunch blir det en kycklingsallad
och ikväll blir det backonlindade järpar med färskpotatis och en kall sås
Blev McDonals idag då vi glömde bort att äta lunch, till mini kvällsmat blev det fusktsackos
idag blir det 2 dagars marrinerade nörkött som sambon marrinerat i en ölblandning och massa annat gott som nu gottat till sig i 2 dygn *mums* till det blir det en sallad med mycket sockerärtor i och råstekt potatis. ska nog ta lite av marinaden och göra en kall sås till oxå mmmm
thai fisk med heta räkor och en god matig wok och och ett gott alkoholfritt vitt vin, Öl till gubben
till dessert blir der en hembakt fusk massarinkaka med mitt stora "gravid craving" massa Coca Cola :D
vi äter BB mat idag så vi får se vad som bjuds