Vad ska ni äta i dag 25
Quinoa och qournfärs fylld aubergine och zucchini. Blir det idag. Snabbt, gott och enkelt. Sallad på vita bönor, groddade mungbönor och avokado.
Alla nöjda, alla glada. Hallonsaft till.
Quinoa och qournfärs fylld aubergine och zucchini. Blir det idag. Snabbt, gott och enkelt. Sallad på vita bönor, groddade mungbönor och avokado.
Alla nöjda, alla glada. Hallonsaft till.
Fredag= bakad potatis med olika röror. Så har vi gjort i ett halvår nu. suveränt!
Jag vill ha purjolök och svamppaj ev med ägg på toppen. (Låter konstigt, men ta ut pajen halvvägs i gräddningen. Gräv små hål och knäck ägg i hålen. Grädda klart)
Killen vill ha spenat och fetaostlasagne. Vi får la se.
Vad mycket kött ni äter
Vi lagar fransk purjolökspaj med chevreost. Om du är rädd att du inte får i dig mkt proteiner, ha i casewnötter i pajskalet. Som du antagligen mixar till fint mjöl eller gör som chrunchybitar.
För extra kärlek till min familj lagar jag pajen i en skilikonform i form av ett hjärta.
Jag har fått nys om att om man fryser pajskalet innan man förgräddar det så blir det extra krispigt. Vågar inte lova något men testar för idag.
(Lite därför också silikonform, de tål att gå direkt från frys till ugn)
Själva pajen fyller du bara med massvis mjukstekt pujolök och toppar med klickar med chevreost. Lägg på äggstanningen som vanligt. Vanlig ost är onödigt tycker jag.
Vi går på cafe. Jag ska ta en grillad macka med allt på.
Falaffel i bröd med jordnötssås och grönsaker
Här blir det
"spenat och fetaostcigarrer"
Spenat, fetaost , keso, ägg och filodeg är allt du behöver.
Idag blir det
Broccolisallad med sesamfrön och casewnötter
Palsternackscoucos (med tomat, persilja.....)
Provar lite nya rätter och ser om det går hem.
Veganskt tacopaj
potatistortilla
svampsås med mungbönspasta