Vad ska ni äta i dag 25
Pastasås med färska champinjoner, bacon, grädde och parmesan med färsk pasta!
Enkelt och gott.
Pastasås med färska champinjoner, bacon, grädde och parmesan med färsk pasta!
Enkelt och gott.
Köttfärslimpa med ugnstekt brysselkål och rödlök, kokt potatis och kokta morötter och sås. Lingon till blir det ju också såklart!
Det blir enchiladas hos oss idag, med stor grönsallad och till efterrätt blir det marängbakelser med grädde! :)
Potatismos och köttfärsbiffar
Ikväll blir det lasagne med vitkålssallad, som sambon ska fixa.
Paj med svamp, purjo, fetaost och oliver! Med en stor sallad och grötbullar som jag ska baka lite senare :)
Idag blir det nog kålpudding. Funderar på att koka vitkålen då det går snabbare.
Idag blir det Quesadillas med crème fraiche, salsa och guacemole!
Korv stroganoff med ris blir det här.
Till lunch idag åt jag sallad med avocado, ägg, sparris, tomat, gurka och gravlaxröra.
Hos oss blir det Köttfärslimpa fylld med färsk spenat och Philadelphiaost. Med hasselbackspotatis, gräddsås, gelé och focaccia!
Mmmm jag längtar!
Idag blir det nog burgare av vit fisk. Ska koka lite grönsaker till och göra en enkel crème fraîche sås till.
Fisksoppa med aioli och vitlöksbröd! Smidigt att frysa in till matlådor också
Ja det var väldigt gott!!
Jag hade i torsk, lax, räkor och morötter, paprika, purjolök. Sen kryddade jag med dill, chilipeppar, vitpeppar, salt och tomatpure. Grädde och redde av med lite maizena. Går snabbt att göra!
Köttfärsbiffar med rivna rödbetor och fetaost, och kokta eller ugnsstekta morötter till
Ikväll blir det falsk fläskfilé, nypotatis och gräddsås! Första gången jag gör receptet men det blir säkert bra!
Potatisgratäng med kycklingfile fylld med Västerbottenost, persilja i serranoskinka!
Toast och ananaspaj till efterrätt!
Kålpudding!
Ugnsstekt fläskfilé med hasselbackspotatis. Ugnsrostad morötter och plasternacka och skysås och grönsallad! Mmmmm!!!
Korv stroganoff med ris!