Inlägg från: Mandali |Visa alla inlägg
  • Mandali

Vad ska ni äta i dag 25

Pastasås med färska champinjoner, bacon, grädde och parmesan med färsk pasta!

Enkelt och gott.

• Mandali

Köttfärslimpa med ugnstekt brysselkål och rödlök, kokt potatis och kokta morötter och sås. Lingon till blir det ju också såklart!

• Mandali

Det blir enchiladas hos oss idag, med stor grönsallad och till efterrätt blir det marängbakelser med grädde! :)

• Mandali

Paj med svamp, purjo, fetaost och oliver! Med en stor sallad och grötbullar som jag ska baka lite senare :)

• Mandali

Idag blir det nog kålpudding. Funderar på att koka vitkålen då det går snabbare.

• Mandali

Korv stroganoff med ris blir det här.
    Till lunch idag åt jag sallad med avocado, ägg, sparris, tomat, gurka och gravlaxröra.

• Mandali

Hos oss blir det Köttfärslimpa fylld med färsk spenat och Philadelphiaost. Med hasselbackspotatis, gräddsås, gelé och focaccia!
    Mmmm jag längtar!

• Mandali

Idag blir det nog burgare av vit fisk. Ska koka lite grönsaker till och göra en enkel crème fraîche sås till.

• Mandali

Ja det var väldigt gott!!
    Jag hade i torsk, lax, räkor och morötter, paprika, purjolök. Sen kryddade jag med dill, chilipeppar, vitpeppar, salt och tomatpure. Grädde och redde av med lite maizena. Går snabbt att göra!

• Mandali

Köttfärsbiffar med rivna rödbetor och fetaost, och kokta eller ugnsstekta morötter till

• Mandali

Ikväll blir det falsk fläskfilé, nypotatis och gräddsås! Första gången jag gör receptet men det blir säkert bra!

• Mandali

Potatisgratäng med kycklingfile fylld med Västerbottenost, persilja i serranoskinka!

• Mandali

Ugnsstekt fläskfilé med hasselbackspotatis. Ugnsrostad morötter och plasternacka och skysås och grönsallad! Mmmmm!!!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25