Inlägg från: BrödernaBus |Visa alla inlägg
  • BrödernaBus

Vad ska ni äta i dag 25

Majsan242 skrev 2012-01-29 19:00:06 följande:
    Åh! Rådjur är ju något av det godaste som finns! *avis*

Ja rådjur och hjort är gott som sjutton! Och det bästa av allt är att det finns mer rådjur i frysen (min sambo är jägare)
  • BrödernaBus

Rökt lax, potatis och örtagårdssås står på menyn idag. Äldsta sonen har även beställt ärtor.

• BrödernaBus

Samon/pappan jobbar så pojkarna och mormor äter falukorv och makaroner medan jag går på AW och äter Oxfilétournedo med potatisgratäng

• BrödernaBus

Lyxade till det med utelunch idag när vi handlade så jag åt fläsk med löksås och pojkarna korv och pommes. Till middag blir det nåt med köttfärs...

• BrödernaBus

Citat från äldsta sonen
    "När pappa åker muminbåt kan vi hämta hamburgare från McDonalds - och så kan jag sova i pappas säng"
    Så ja det får bli varsitt Happy Meal till sönernas stora lycka och själv tar jag BigMac & co eller QP & co

• BrödernaBus

Igår blev det makaroner och bacon
    Idag får vi nog fixa korv och mos eller nån annan "barnmat". Fast själv är jag sugen på smörgåstårta...

• BrödernaBus

Ikväll blev det spaghetti och köttfärsås och imorgon pastagratäng med köttfärs. Praktiskt att göra mycket när man ändå håller på och kladdar Glad

• BrödernaBus

Rislåda eller makaronipudding - båda är klara och bara att värmas då vi är hemma sent efter jobb/dagis och bvc idag

• BrödernaBus

Efter en vecka på Teneriffa blev det bara makaroner och korv igår kväll - till ungarnas stora glädje.
    Ikväll vet jag inte vad vi hittar på... 

• BrödernaBus

äldsta sonens önskemål om mysmat när inte pappa kommer hem = Fläskfilé, pommes och bea-sås - och icke att förglömma, FANTA att dricka Glad. Vi klämmer in en sallad eller nåt också för nyttighetens skull.

• BrödernaBus

Fredag: Fläskfilé i ugn med potatis och sallad hos mina föräldrar
    Lördag: Entrecôte och ugnspotatis, grönsaker och tzaziki hemma i lugn och ro
    Söndag: Grillad korv med bröd till lunch (vi eldade ris) och potatis-kasslergratäng (även det hos mina föräldrar)
    Måndag: Grillpremiär hos svärmor = entrecôte, klyftpotatis, sallad och aromsmör. Det smakade riktigt bra efter en hel dag med pimpelfiske :)
    Ikväll blir det makaroner och falukorv (killarna får blodpudding på dagis och det är ingen större favorit hos dem)  

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25