Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Nemiia skrev 2011-04-30 10:05:04 följande:
    Vi är bortbjudna ikväll för att fira lite valborg. Men vi kommer äta lasange med sallad och vitlöksbröd. Till efterätt en hallonpannacottapaj som jag har gjort (riktigt god!)
    Hur gör du panacottapajen? Det lät gott
  • levandecharader

Idag ska vi äta ris med curryräkor, en god sallad och vitlöksbröd. 

• levandecharader

Idag har vi städdag på vår gata, efter det blir det gemensam korvgrillning, så korv med bröd blir det till middag idag.

• levandecharader

Potatishalvor i ugn, vitlålssallad, fetaostkräm och nåt grillat kött. Vad för kött får en tur till köttaffären utvisa.

• levandecharader
    Gurkburk skrev 2011-05-15 10:27:30 följande:
    Rabarberkyckling. Måste ju göra något med all rabarber vi har och dessutom är det ljuvligt gott. Kanske blir smulpaj med rabarber och vaniljvisp efteråt. Mums ...
    ¨Rabarberkyckling låter gott, recept?
  • levandecharader

Har lite överblivet mos kvar från helgen så idag får det bli potatisbullar med knaperstekt bacon, rårörda lingon och rivna morötter.

• levandecharader
    Ziitoo skrev 2011-05-16 13:01:31 följande:
    Åh herregud vad gott det lät!! =)
    Mmm, det var gott också
  • levandecharader

Jag har blivit sjuk och fått feber så jag har verkligen ingen lust/ork att laga mat, men eftersom maken är bortrest så faller lotten på mig iaf.. Vi grillar korv idag, den serveras med bröd, ketchup, senap och rostad lök. Lyxigt värre

• levandecharader
    Druantia skrev 2011-05-19 09:50:00 följande:
    Men gott som tusan. :) Borde man äta oftare! Alla gillar korv med bröd. :D
    Jodå, det är riktigt gott

Fortfarande sjuk och "ensam" så idag fick barnen (7 & 8 år) laga maten. Det blev pasta med sås som hade  salami, purjolök, vitlök, färska tomater, tabasco, mozzarella  och en skvätt grädde i. Helt deras eget påhitt och det blev riktigt gott Det får de gärna göra fler gånger
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25