Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Vad ska ni äta i dag 25

SötaSarah skrev 2011-09-08 20:53:41 följande:
    Jaså?? Hmm kanske ska göra det om jag hinner handla innan lunch annars får de bli nästa gång! : )
    Det blir säkert bra oavsett hur du gör. Men det är ju alltid lite roligt när andra äter våra specialiteter
    ?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Milkina cerka
    levandecharader skrev 2011-09-09 07:58:38 följande:
    Spomenka, har du något bra recept att dela med dig av och hur äter du det helst, alltså vilka tillbehör?
    Vad är det du vill ha recept på?

Cevapcici har jag gett recept på här i tråden för inte s å  förfärligt länge sedan, går nog att hitta om man tittar på "visa endast". Annars gör jag tzatziki till och ungefär de paprikor som jag visade för söta sarah. tillsammans med rå lök och ajvar,  lägger vi dem i pita bröd eller mjuka tacobröd. Vill man inte äta brödet så är det gott med både ris eller pommes till. Jag brukar göra en vanlig sallad till också, med tomater, majs och gurka tex. barnen är inte så förtjusta i paprika o. rå lök tyvärr.

Här blir det en stekt köttbit, potatisklyftor och bea med vitlökssmör på köttet om man vill ha, sallad till.
    ?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Milkina cerka
    levandecharader skrev 2011-09-09 16:45:48 följande:
    Tack, jag hittade receptet och ska laga det någon dag
    Hoppas att ni tycker om det då .
  • Milkina cerka

Vi äter favoritfiskpuddingen( www.hemmetsjournal.se/Mat/recept/ ) kokt potatis o. citronsås, sallad till.

• Milkina cerka

Vi åt fiskbullar i hummersås, potatis och sallad med chokladpudding till efterrätt 

• Milkina cerka

Stekt köttbit kryddad med provenςalska kryddor, potatisklyftor, rödvinssås o. sallad.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25