• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Panerad torsk, kokt potatis och romsås. Små gröna ärtor till det.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Gaah! Vi brukar försöka hålla viss nivå på fredagarna - även när det blir hämtmat. Men idag var vi bara såååå trötta och har ägnat kvällen åt att förbereda en släktlunch imorgon så då fick det bli en tunnbrödrulle från grillen nere på gatan.

Nåja. Ibland ska man bara bli mätt.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ugnsbakad lax under ett täcke av fetaostkräm. Kamutvete till det.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Quinoasallad med kräftstjärtar och chilidressing.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Laxburgare, pommes frites, aioli och stekta aubergineskivor.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Inte så mycket till lördagmiddag egentligen kanske, men oj så somrigt. Sill, potatis, ägg, gräddfil och gräslök.

Och nu har jag sådan tur att min kära make står i köket och bakar en rabarberpaj med vit choklad som vi ska äta med lite vaniljglass senare. {#lang_emotions_tongue_out}

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Igår blev vi bjudna på middag hos några kompisar. Ugnsbakad Regnbåge, mandelpotatis och en kall sås med fetaost.

Idag åt vi renskavsgryta med kamutvete.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Mumu - Bra tips! Det måste jag prova. Hälsa träslöjdsläraren och tacka.

Vi åt vegetarisk lasagne (riktigt god om jag får säga det själv ) och spetskålssallad.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Potatissallad med selleri och äpple och kassler.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Vi har varit på vårfest på dagis och petat i oss varmkorv (bara barnen), fikabröd, popcorn och andra onyttigheter. För barnen räckte det med välling innan sängdags men vi fortsätter med onyttigheterna och köper hem varsin kebab med bröd när barnen har somnat.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25