Inlägg från: Twiist3d |Visa alla inlägg
  • Twiist3d

Vad ska ni äta i dag 25

nettan 70 skrev 2011-11-22 12:23:45 följande:
    Lät jätte gott, har du något recept? Skrattande
    Gör aldrig min mat via recept =)
    Men kan försöka!

Tar ungefär 500 gram kassler, skär den munsbitar.
    Värmer upp 2/3 mjölk med 1/2 vatten, så mycket som man behöver. Dvs, hur mycket sås man vill ha  =) Jag brukar göra ungefär 1.5 liter sås =)

När mjölken kokar kryddar jag med grönsaksbuljong, peppar, rosmarin. Saltar gör jag EFTER att kasslern är i. Eftersom kasslern är ganska salt i sig =)
    Häller i kasslern och låter den bli varm.
    Sedan rör jag i riven ost. Och så i med redning så att såsen den blir tjockare! =)
  • Twiist3d
    Twiist3d skrev 2011-11-22 22:18:33 följande:
    Gör aldrig min mat via recept =)
    Men kan försöka!

Tar ungefär 500 gram kassler, skär den munsbitar.
    Värmer upp 2/3 mjölk med 1/2 vatten, så mycket som man behöver. Dvs, hur mycket sås man vill ha  =) Jag brukar göra ungefär 1.5 liter sås =)

När mjölken kokar kryddar jag med grönsaksbuljong, peppar, rosmarin. Saltar gör jag EFTER att kasslern är i. Eftersom kasslern är ganska salt i sig =)
    Häller i kasslern och låter den bli varm.
    Sedan rör jag i riven ost. Och så i med redning så att såsen den blir tjockare! =)
    1.5 liter sås är mycket, men vi är en sås-älskar-familj!
  • Twiist3d

Idag blev det kyckling med sötsur sås och pasta.
    Tösen åt pasta och kasslersås från igår. Den sötsura såsen blev ingen hit hos henne

• Twiist3d

Idag blir det nog spaghetti och köttfärssås. Lussebullar och muffins till efterrätt =)

• Twiist3d

Potatis och köttfärssås-gratäng. Typ.. Haha =)

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Twiist3d

Frukost & middag- i ett: Fyra knäckemackor med ost och en kopp kaffe!

• Twiist3d

Mannen är och hämtar mat från pizzerian här bredvid =)
    Kycklingrulle med vitlökssås! Sååå gott.

• Twiist3d

Idag blir det hemmagjorda köttbullar, brunsås och potatis eller pasta.
    Imorgon blir det stekt kassler, vitsås och potatis.

Lunch för mig idag: micro-fiskgratäng. Lat man är ibland

• Twiist3d

Kycklinglår, ris och currysås.
    Snabbt och enkelt

• Twiist3d
    Mumu skrev 2013-12-08 20:05:45 följande:
    Indisk lammgryta, saffransris, naan och raita.

Jag vill väldigt gärna ha recept på lammgrytan och naanbrödet om det går för sig! =)

Ska laga indiskt till helgen tänkte jag!

• Twiist3d

Egengjorda pannbiffar med bacon. Färskpotatis och smör/lök"sås", med gräddfil på sidan om :)

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25