Inlägg från: levandecharader
|
-
-
Den är så enkel och god, underbar mest för att dottern på 6 år alltid gör den helt själv med massor av kärlekGul13 skrev 2010-06-11 14:49:45 följande:Idag jobbar jag kväll så jag äter spagetti och köttfärssås. Inte att förakta men nog är det tråkigt en fredag.
I morron äter vi varmrökt lax från Buhres i Simrishamn, nypotatis, grönsaker och en kall sås.
På söndag äter vi grillat lamm, hasselbackspotatis, grönsaker och ngåon go sås.¨
Vad är det för underbar sås? Kan det vara något för oss på söndag?
Creme fraiche
Vitlök
Pressad citron
Salt
Blanda ihop allt, smaka av med mer salt och citron om så behövs. Den blir väldigt len i smaken. -
Ja det är verkligen roligt. Det är så härligt att titta på henne där hon står och smakar sig fram med citron och salt. Helt hennes eget påhitt med den här såsen så jag kan inte ge några exakta måttGul13 skrev 2010-06-11 15:07:34 följande:Tack för receptet.
Lät väldigt fräscht.
Det måste vi prova ... om inte annat för att främja din dotters matintresse
Det är så härligt när barnen uppskattar god mat.
Hoppas att den smakar! -
Precis vad vi ska äta idag också7 michelingodingar skrev 2010-06-14 11:36:54 följande:stekt fläsk med potatis o löksås
-
Hemmagjorda schnitzlar med kokt potatis, kall örtsås, citron och sallad från trädgården. Vattenmelon till efterrätt.
-
Åh, det lät gottWho knows skrev 2010-06-15 15:56:10 följande:Cannelloni fyllda med köttfärs, vitlökost och lite annat mumsigt
Har du recept att dela med dig av eller kör du på känn?
-
Persiljefylld stekt strömming med potatis och blomkålsmos, någon gegga med färsk vitkål och knäckemacka blir det till middag idag.
-
Kanonväder idag, jag håller tummarna för att det håller i sig så vi kan grilla. Det blir hängmörad entrecote, små paket med potatis, grönsaker och färska örter som läggs på grillen, grekisk sallad, tzatsiki och hembakat bröd.
-
Kycklingrätten lät intressant, hur gör du den?Mumu skrev 2010-06-22 13:55:39 följande:Igår fiskpudding med kokta grönsaker, idag kycklingfilé med japansk löksås och ingefärsris.
-
Tack för länken, jag ska kolla in receptet senare.Mumu skrev 2010-06-23 16:07:46 följande:Ser att receptet finns på Matklubben:
www.matklubben.se/recept/kycklinglaarfile_med...
Ursprungligen kommer det från Allt om mat.
Vi grillade grönsaker idag som la i bröd och hade på en god vitlökssås.