Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

Vad ska ni äta i dag 25

idag blir det kycklingcurry. Till det grönsaker (sambon tar ris)...

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Blev sugen på limemarinerad kyckling idag igen. Hade den första gången förra veckan och den blev underbart god Lime, färsk chili, vitlök, fisksås, olja... lovley...

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Till lunch blev det en sallad med wookade qournbitar i. Till middag blev det köttfärssås.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Idag blir det stuvad spenat och stekt makrill till middag. Lunchen intogs på IKEA och där blev det klassisk köttbulletallrik. 8 köttbullar med mos och gräddsås för 16 kr...

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Tog lätt middag i värmen. Wookade qournfiléer i en liten skvätt chilisås med en extra torkad chili i och keso till det.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Wookade nudlar med chilisås, sockerärtor, morötter, räkor och vitlök. Hur gott som helst =)

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Väntan på en liten skrev 2010-07-15 22:36:38 följande:
    Låter smarrigt, har du recept?

Här orkar jag inte äta i värmen.
    Ja, det är från ica. I detta receptet är det spaghetti men för att få lite mer thaikänsla tar jag nudlar istället

www.ica.se/recept
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Det blev köttfärssås med grönsaker till mig och med vermicelle till de andra.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Jennifer 060828 skrev 2010-07-20 23:47:20 följande:
    Vi ska äta kalakukko i morgon till lunch

Den står i ugnen nu och ska tas ut om 8 timmar.
    jag är intresserad av finska rätter. Kollade länken på wiki... är det gott?? Låter lite märkligt... men många finska rätter låter jättekonstiga fast när man smakar så är det jättegott
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

idag blir det marinerad ugnsstekt fläskfilé till middag med kantarellsås till.

Till lunch blir det linssoppa

Älskade ungar
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25