• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • Ela

Vi hade pick-nick med några vänner i en park och kunde konstatera att vi var enda barnfamiljen i hela parken. Det var dock helt ok men liiiite synd var det att det började regna.

Så det blev ingen långsittning men vi hann äta lite pastasallad med rostbiff och fruktsallad i alla fall.

Två är dubbelt så bra
  • Jennifer 060828

Har bara ätit frukost idag. Sen frukost. Sen har jag jobbat, har inte ens hunnit tänka på mat.

Blir nog en kvällsmacka senare,

• Jennifer 060828

Håller på att steka fisk mitt i natten

Lätt att värma på när dottern kommer på söndag ju

• Ulf Harrys Farsa

Det blev

Purjolök & morotssoppa
    med krutonger

smördegs inbakad oxfilé (som marinerats i 2 dygn)
    Hasselbacks potatis
    Hemslagen bearnaise

Ruskigt kladdiga och söta kladdkakor med frosting (sockerchock)

Öl & Vin

• Jennifer 060828
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-01 00:54:37 följande:
    Det blevPurjolök & morotssoppamed krutongersmördegs inbakad oxfilé (som marinerats i 2 dygn)Hasselbacks potatisHemslagen bearnaiseRuskigt kladdiga och söta kladdkakor med frosting (sockerchock)Öl & Vin
    Hur f-a-n får man till en bra oxfilé?
    Hur gör du?

Jag lyckas aldrig! Den blir alltid för seg!

Ge mig tips, snälla!

och inbakad också?
  • Night Angel

lunch blir korv o bröd o ev fruktsallad efteråt
    middag blir tacos

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Glasbit

Ingen aning, ska ut och äta på restaurang

• kassio

INdisk kycklinggryta med ris och kanske chapati.

• Mumu
    Jennifer 060828 skrev 2010-05-01 01:05:46 följande:
    Hur f-a-n får man till en bra oxfilé? Hur gör du? Jag lyckas aldrig! Den blir alltid för seg! Ge mig tips, snälla! och inbakad också?
    Jag tror aldrig jag lyckats göra en bra oxfilé seg. Vi helsteker helst bitar av oxfilé, då blir det tipptopp! Bryner den runt omkring i smör, saltar och pepprar. På riktigt hög värme, så den inte förlorar nån vätska. Den ska bara få fin färg runtom, det handlar om nån minut på varje sida. Sen i med köttermometer och in i ugnen. Ju lägre ugnsvärme, desto bättre resultat, har vi mycket tid så har vi den på 125 grader, men ibland 175. Aldrig högre dock. Vi tar ut filén när den är 58 grader och sveper in den i folie en kvart (eller lite längre funkar också om inte tillbehören är riktigt klara), sen skär vi upp en perfekt rosastekt oxfilé. Vill man ha den helt genomstekt så blir den nog seg, det kan i alla fall inte jag råda bot på.
    Idag äter vi potatisgnocchi med bacon, champinjoner, babyspenat, pinjenötter. Gott, gott! Senare på kvällen tänkte jag göra Torstens låda, en låda med kokta skivade ägg, räkstuvning med dill och tärnat rostat bröd som gått varm i ugnen.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Jennifer 060828

Hmm.. blir nog marinerad kycklingfile och currysås

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25