• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

hysteria, jag tycker kokt eller pressad potatis är godast till porterstek, men hasselbacks lät faktiskt helt okej det med!

Vi åt kycklingfiléer som vi skivade och lät puttra i en fruktig och stark currysås. Ris och sallad till det.

• Mumu

Ikväll blir det blåmusslor med aioli och baguette. Vi fräser chili och vitlök i olivolja och smör, sen på med vitt vin så får musslorna ångas i det. Mums! Och så är det så mysigt att äta musslor, det är lite pilligt och tar tid. Nåt bubbel dricker vi nog till.

• Mumu

Najje79, kom och bo här du . Jag har ju klagat tidigare över att vi har så mycket rester jämt, det kanske löser det problemet !

Ikväll äter vi hängmörad ryggbiff som jag köpte i charken igår. Klyftpotatis, sallad och bearnaisesås. Kanske gör jag rödvinssås också.

• Mumu

Kycklingfiléer i ugn med sås på grädde, mango chutney, soja, vitlök. Ris och sallad till det.

• Mumu

Vi ska äta kåldolmar, kokt potatis, brunsås, ärter och morötter. Allt står klart och så känner jag med en sticka i kåldolmarna och de är kalla inuti... Bra jobbat.

Nej, det var inte hemmagjorda kåldolmar, det var färdiga ostekta. Skulle ha stekt dem i gryta, men det kändes enkelt i ugn. Det gör jag dock inte om. Jag drog upp temperaturen nu, så får vi se hur lång tid det tar...

• Mumu

Stekt ris med kyckling och så fick vi efterrätt som femåringen experimenterat fram med sin farmor: chokladpannkakor!

• Mumu

Vad gott med kebab! Vi åt köttfärsbiffar med viltstuk och whiskey- och messmörssås. Mandelpotatismos till.

• Mumu

Vi har just kommit hem från ett dop där vi åt paj och sallad och så tårta och kaffe på det. Inte sugen alls på nåt just nu! Om ett par timmar blir det gott med våffelmackor. Varför är det godare att göra toast i våffeljärnet än i mackjärnet, tro..?

• Mumu

... men vi orkade faktiskt ingen mat igår kväll. Det blir varma mackor ikväll istället.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25