Vad ska ni äta i dag 25
vi har grillat ikväll. vart kotlettskivor tunna som lövbitar med rybergs potatissallad å vanlig grönsallad
vi har grillat ikväll. vart kotlettskivor tunna som lövbitar med rybergs potatissallad å vanlig grönsallad
tog upp en matlåda ur frysen till barnet å själv drack jag en smotthie gjort på banan, yoghurt och blåbär. sen vart det även någon knäcke med ägg å kaviar på
kycklinggryta å ris vart det ikväll å går vart det så enkelt som makaroner å köttbullar med lite grönsaker.
idag vart det pasta älgar med stekt falukorv. enkelt å snabbt
lunch vart det stark korvgryta med ris. ikväll blir det raggmunk med bacon om jag nu lyckas med raggmunkarna för det har jag aldrig gjort förr men ibland måste man byta ut den vanliga maten man brukar laga till något annat
ikväll blir det fläskytterfilé med ungstekta grönsaker/rotfrukter m.m det blir färsk rödbeta, färska mörtter, färsk lök och sedan palsternacka å sen kanske paprika och potatis. till detta blir det någon sås. till detta serveras ett kallt vitt vin.
måndag: köttfärslimpa, potatis, sås och ättiksgurka (allt hemmagjort)
tisdag: pastasås med skinka och ananas och spagetti kanske lite majs som grönsak
onsdag: korvstroganoff och ris någon grönsak
torsdag: kött utav något slag. står i valet å kvalet mellan köttgryta eller kotlett med sås, potatis och ättiksgurka
fredag: bakadpotatis med tillbehör
lördag: hemmagjord pizza
söndag blir det något med kassler.
ja så ser kvällsmaten ut hos oss denna vecka. skönt att ha allt klart bara att tillaga.
vi följer våran matsedel å där stod det köttbullar. så ikväll vart det köttbullar med stuvademakaroner i havremjölk å lite rårivna morötter till detta.
hel kyckling i ugnen. till det vart det ris och sås.
köttgryta med ris. å nu strax blir det hemmagjord äppelpaj. muuuummmmmmmms