• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • guldrosen1

Lunch blev omelett i stekpanna med paprika, avokado och skinka.
    Middag blir det pastagratäng, jag äter utan pasta så har tagit bort pastan i ett hörn och lgat dit broccoli istället.

• Mumu
    Mumu skrev 2010-03-31 14:46:46 följande:
    Ärtsoppa och pannkaka till lunch i skolan, till middag blir det en enkel ris- och kasslergratäng. Sen ska jag ut och fika med en kompis ikväll så då blir det en god latte och så ska jag verkligen försöka undvika att äta nåt annat än möjligtvis en liten biscotti.
    Ändrade planer! Jag dog av trötthet här i soffan och insåg att jag bara inte ORKADE laga mat. Så jag ringde sambon och bad honom hämta hem thaimat på vägen hem. Så får han och barnen mumsa på det medans jag går ut och fikar och så äter jag tillsammans med min kompis ute.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Flavia

Penne pasta med ost och skinksås, snabbt och enkelt

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • Matanza

till lunch blev det makaroner och köttbullar till dottern och gårdagens rester till mig (fiskbullar)

Ikväll blir det kyckling med ris och currysås.

• MumTwins

Det blev inte kyckling, blev tonfiskröra och ris och vitköksbauetter istället.
    Får hitta nått med kycklingen imon.

• Linn

Lunch - sallad
    middag - pastagratäng - stek köttfärs, lök, vitlök. blanda i creme fraiche o chilisås. koka pastan (penne tror ja de kallas, finns i skruvar osv) blanda ihop pastan + köttfärs i ugnssäker form, på med ost o in i ugn i typ 15 min så osten fått fin färg. (mums :))

• Linn
    MumTwins skrev 2010-03-31 18:06:09 följande:
    Det blev inte kyckling, blev tonfiskröra och ris och vitköksbauetter istället. Får hitta nått med kycklingen imon.
    Hur gör du din tonfiskröra? är de tonfisk, creme fraiche o lök eller har du något annat recept. börjar bli lite trött på mitt :)
  • MumTwins
    Linn skrev 2010-03-31 20:55:47 följande:
    Hur gör du din tonfiskröra? är de tonfisk, creme fraiche o lök eller har du något annat recept. börjar bli lite trött på mitt :)
    MM precis, det är typ det och så har jag i någon krossad vitlök också och ibland majs...
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25