Vad ska ni äta i dag 25
nått tips på exakt VAD jag skulle kunna göra? :)
http://www.kokaihop.se/recept/kycklingwok-5
Jag brukar köra med fryst mango ibland, det funkar jättebra.
Vi har precis ätit hemmagjord pizza här hemma. Nu fredagsmyser barnen med lite chips framför en film.
Sambon slänger på hemmaknådade hamburgare på grillen just nu, Friscobröd och massa grönt till. Ikväll ska vi på fest och blir bjudna på käk där, ska bli så trevligt och så roligt!
Vi åt lunch på stan, buffé på en kombinerad thai/kina/japansk restaurang. Det blev lite sushi och nån wokad biff med grönsaker och lite kyckling och jordnötssås. Gott, men inte så märkvärdigt. Sen har man ju inte så mycket aptit i värmen kan jag tycka, så middag blev faktiskt bara nyponsoppa, mandelbiskvier och glass. Barnen stärkte upp det hela med lite smörgås också. Jag och sambon tar nog lite fika ikväll kanske, rostad macka med baconost.
Vi har varit på stranden, så lunch blev kalla köttbullar, smörgås, skinkklämmor, körsbär och jordgubbar. Ikväll äter vi resterna av gårdagens jättepirog (för den är ju verkligen JÄTTE) och i ugnen står en gryta med karré som ska få långbakas på låg temperatur till morgondagens middag.
Till lunch vet jag inte vad det blir, nåt lätt utomhus på nån utflykt skulle jag tro. Till middag pulled pork i pitabröd med grönsaker och nån kall sås.
Igår åt vi ost- och skinksallad på stranden till lunch. På kvällen gjorde vi i ordning en plocktallrik med lufttorkad skinka, salami med karljohansmak, pärltomater, rostbiff, bröd, potatissallad och världens godaste aubergineröra. Den tar lite tid att göra, men är värd varje minut! Till det drack vi lite rosévin på altanen.
Ikväll ska jag ha hem några tjejkompisar på fest. Vi äter en sallad. Det är ett tyskt recept på en helt sjukt onyttig sallad, men den är så god. Man lägger alla ingredienserna i olika lager och så ska man göra den dagen innan för att alla smaker ska dra ihop sig på rätt sätt. Det är stränga order från tyskan i vilken ordning lagren ska vara , och i mitten ligger en dressing på vispgrädde, creme fraiche och majonnäs. Till det äter vi ett gott bröd och så gör jag äppelpaj till efterrätt. Och så massor av vin!