Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Navelpiercing på 13-åring

Hell no.

Om de fortfarande vill ha piercingen när de 18/har flyttat ut så är det fritt fram.

Har själv haft navelpiercing och har ett FULT ärr att visa upp som skrämselpropaganda så kommer förmodligen aldrig stöta på den problematiken...

• enlitenbitkaka
    MinaSmåLiv skrev 2010-03-27 14:58:04 följande:
    Jag skulle aldrig säga nej om dottern vill pierca sig för jag anser inte att de är riktigt samma sak som att röka. Vill man inte ha kvar de så är de bara att ta ur smyckena så läker hålen ihop, och jag har fortfarande kvar mina piercingar idag så jag ser ingen annledning att säga nej då när jag själv har egna som jag gjorde när jag va 13 år. Ser inte varför de skulle va så fel att låta en 13 åring pierca sig, yngre än så skulle inte dottern få va men 13 är helt okej enligt mig. Och hon skulle bara få ha diskreta smycken i som jag själv har och haft.
    Ärr, infektioner...varför vill man utsätta sitt barn för sådant.
  • enlitenbitkaka
    Toppen9 skrev 2010-03-27 16:26:31 följande:
    . Men det ska ske hos en proffessionell piercare! (såna finns ju nuförtiden så man slipper skräcken hos frisörskorna)
    Grejen är ju att bra seriösa piercare inte sätter en navelpiercing på en trettonåring
  • enlitenbitkaka
    johanskii skrev 2010-03-27 17:45:48 följande:
    ja jag hade låtit mitt barn göra det. jag funderar på att göra hål i öronen på min bebis när den är nyfödd om de är en brud ...
    Kommer aldrig förstå mig på de som väljer att modifiera sina barns kroppar
  • enlitenbitkaka
    NiXxI skrev 2010-03-27 21:47:43 följande:
    Av ren nyfikenhet...ni som är vuxna och har piercade navlar...går ni "halvnakna" på stan? Sen, vad innebär halvnaken? Är det när en kille har shorts men ingen tröja? Eller tjejen har linne och väldigt korta shorts/kjol?
    Stor skillnad på en vuxen kvinna och en trettonåring i hur man resonerar.
  • enlitenbitkaka
    SötFlöt skrev 2010-03-28 21:20:10 följande:
    Vem går till en hemmapiercare, yngre då eller? På min tid (alltså när jag var 12) då fanns det ingen åldergräns för håltagning, då vet jag att vi tog hål i näsan med pistol i en affär för 50:- Där vågade jag faktiskt INTE ta själv.
    Men nu finns det åldersgräns och de finns av en anledning...
  • enlitenbitkaka
    NiXxI skrev 2010-03-29 12:45:28 följande:
    Jag tog hål i öronen som 25-åring och fick nickel-allergi..så det behöver ju inte tas upp som en ålders-sak att få nickel-allergi i samband med håltagning och ålder.
    Grejen är ju att nickelallergi ofta framkallar andra allergier. Har man anlag bör man inte ta hål i öronen alls.
Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring