• Kya

Navelpiercing på 13-åring

nej min dotter kommer inte få pierca naveln öht. jag gjorde det misstaget, och det blev verkligen inte bra när jag blev gravid. nu ser min navel förjävlig ut, tack vare att jag skulle ha en jäkla navelpiercing... gud vad jag ångrar mig.

däremot piercade jag mig i näsan som 14-åring. med föräldrars godkännande, såklart. jag har fortfarande kvar den piercingen och kommer aldrig ta ut den. en näs-piercing är ok, och är socialt accepterat. andra ansiktspiercingar är inte lika socialt accepterade, och då får hon vänta.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kya
    johanskii skrev 2010-03-27 17:45:48 följande:
    ja jag hade låtit mitt barn göra det. jag funderar på att göra hål i öronen på min bebis när den är nyfödd om de är en brud ...
    då hoppas jag verkligen på att du får en pojke, så det stackars barnet slipper det.
  • Kya
    johanskii skrev 2010-03-27 18:56:05 följande:
    haha ;D
    varför ska du göra något sånt? Tror du en nyfödd bebis bryr sig om hål i öronen? Det är smärtsamt för barnet, fyller ingen som helst funktion och risken är stor för infektion både vid själva håltagandet och efteråt. dessutom bryr sig inte ett barn om hål i öronen.
  • Kya
    johanskii skrev 2010-03-27 21:33:46 följande:
    jag ska göra de för min egen skull. så nej, jag tror inte en nyfödd bryr sig, den fattar ju inte det då :D
    för din skull? Ta och pierca dina egna öron då, inte hennes. du har ingen nytta av att göra henne illa.
  • Kya
    johanskii skrev 2010-03-28 17:55:08 följande:
    de är redan piercade:D men nu tänker jag inte diskutera detta vidare heller, denna tråd handlade inte om det så..
    *skakar på huvudet*
Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring