Vårkläder till 1-åring! Hjälp!
Min dotter fyller 1 år i början av maj. Hon har börjat resa sig upp nu och går med stöd kring möbler osv, dvs jag kan tänka mig att hon nog börjar gå inom en snar framtid. Med den bakgrunden- vad bör jag handla för kläder nu till våren och sommaren? Alltså- jag har ingen aning om vad hon behöver!
Regnkläder?
Fleeceoverall/fleeceset?
Ytterkläder/jacka? Jag har läst om skaljacka/byxor- vad är det och ersätter det något annat- typ regnkläder?
Fodrade/ofodrade regnkläder- vad är bäst?
Stövlar? Skor?
Annat som jag inte tänkt på?
Shiit, det är verkligen mycket som ska inhandlas helt plötsligt! Fram till nu har det ju räckt med "vanliga" kläder typ bodys, byxor osv och så en varm overall utanpå det.
En annan grej- om jag köper typ regnkläder eller liknande nu till våren tror ni hon kan ha dessa till hösten också? Förstår att det är individuellt hur mycket att barn växer men om vi pratar generellt.Man vill ju inte köpa alltför stort heller nu, hon ska ju helst kunna gå i det
Hhur mycket växer att par fötter på en ettåring Kan hon ha samma stövlar tex i höst om jag köper nu till våren?
En sak till (och ursäkta mina okunniga frågor men jag har helt enkelt inte haft anledning att sätta mig in i det här området innan)- vad är bävernylon och när använder man det?
Måååååååååånga frågor blev det Tack på förhand- behöver alla tips jag kan få!