• Pysse

Är era barn med i Panfu?

För någon vecka sedan kom min 9-åring hem och berättade att alla i skolan spelade Panfu på nätet. Jag lusläste på sidan och fick uppfattningen om att det var gratis och lät sonen registrera sig. 

Efter några dagar kom det fram att man kan bli "guldmedlem" och då få ännu mera funktioner. Att bli guldmedlem kostar upp till 99kr i månaden och om man betalar med kreditkort, ses det som ett abbonemang och beloppet dras automatiskt varje månad. Man kan tydligen också betala till bankkonto och då kostar det 599kr för ett år.

Dessutom fick man prova guldmedlemskap i några dagar och då kunde man skapa ett virtuellt husdjur, som skulle matas. När prov guldmedlemskapet upphör - kan man inte mata husdjuret längre och min son har dragit slutsatsen att det kommer att svälta ihjäl om han inte blir guldmedlem.

Jag förstår att de som har site:n måste leva och att inget är gratis här i livet - men jag blir ändå ganska upprörd.

Spelar era barn Panfu? - betalar ni för det ? Tycker ni inte det är för dyrt ?

• Svar på tråden Är era barn med i Panfu?
  • Jezamine

Nej.Skulle aldrig låtit dem göra det/bli medlem heller,

Avstängd tills vidare
  • a mor

Min dotter är med men jag förklarade redan innan att det inte var aktuellt med ett guldmedlemskap.

• Milkina cerka

Mina båda är med o. är medvetna om att det inte blir några Guldmedlemskap för deras del.
    Däremot roar de sig kungligt när det är Guldpandadagar(senast igår då).

Bär ditt barn som den sista droppen vatten.
  • Rubia

Min son har just gått med och är väldigt upprörd över att han inte får bli Guldmedlem... Försökte förklara att det är dyrt men då vill han betala själv. Fast det får han inte, han har inga ringtiga perspektiv på detta med pengar ännu.

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Ex animo semper

Mina är med, men här skall det inte betalas något, nej tack, dyrt och hellt onödigt, när det finns så många bra, gratis barn sidor med spel. Det är du som bestämmer, ALLTID.
    ps. alla barn är inte med..bara för att de säger så (känner igen den där kommentaren)

Dyrt och onödigt
  • La Lola

Ja Alma spelar där men är inte Guldmedlem.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Miss Lau

Både mina barn är medlemmar men ingen betalar, och de både vet och förstår varför vi inte betalar för sånt. 

• Lallamen

Våra barn är medlemmar alla fyra. I somras kom ett erbjudande om guldmedlemskap i tre månader för 99 kr och då skapade vi en gemensam panda som de tog av sina veckopengar och betalade för. De tyckte det var jättekul under den tiden men var helt okej med att fortsätta som vanligt sedan. Panfu är roligt även utan guldpaket och jag föredrar den här modellen att finansiera verksamheten framför att sidorna svämmar över av reklam som barnen ska förhålla sig till.

• Queequeg

Dottern har hållit på länge med panfu, men är än så länge inte guldmedlem då hon inte har bett oss om att bli det än. Vill hon bli medlen kommer hon få det men bara om hon frågar.

• Alle

Är inte medlem än men kommer att gå med, tycker att sidan verkar bra. Sk guldmedlemsskap, precis som på stallet.se, är inget vi betalar för och inte kommer att betala för heller.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Är era barn med i Panfu?