• arn

Rhodos - Ixia Någon som varit där?

Någon som varit på Rhodos och Ixia och hotell Blue Star Sun Beach?

Skulle vilja ha lite kommentarer, både ris och ros

Vi åker dit 4 Juli och stannar två veckor. Har en 10 åring och en 17 åring plus hennes kompis!!

Någon favoritrestaurang? Vi älskar kyckling sovlaki med tzatsiki

• Svar på tråden Rhodos - Ixia Någon som varit där?
  • Pyff

Rhodos - underbart!
    Ixia - nja............stenstränder, blåsigt och rätt trist ort tyvärr. Åker jättegärna tillbaka till ön, men då kommer jag åka till östkusten!

Pyff på er!
  • Minikatt

Var i Ixia för ett antal år sedan, dock på ett annat Blue Star-hotell. Till skillnad från Pyff så älskar jag (klapper)stenstränder, så för mig var det helt perfekt. Vattnet är så klart då när det inte finns någon sand att röra upp, perfekt! Tråkigt nog kommer jag inte ihåg så mycket av själva orten... Vi gjorde lite utflykter bla till Lindos där det var otroligt varmt kommer jag ihåg men väldigt mysigt. Sen så åkte vi till ett ställe som heter Kalithea och där var det superbra snorkling! Man kan snorkla från klippor och eftersom det återigen inte är någon sand är det väldigt klart trots att det är väldigt djupt. Där fanns mycket olika fiskar att titta på och det var häftigt att dyka ner i det djupa klara vattnet. Dit skulle jag vilja åka tillbaka!

Helheltintrycket av Rhodos var iallafall bra vad jag kommer ihåg, men jag kan hålla med Pyff om att det kunde vara lite blåsigt där på västkusten fast inte så mkt att det störde vad jag kommer ihåg.

• arn

Hej och tack för era svar!!

Jag visste ju att det var stenstrand, så det är inte så mycket att säga om den saken Min son gillar att samla på stenar mer än att bygga sandslott... Vi åker till Thailand varje vinter så där får vi sanden, den ljuvliga sanden

Gillar att vattnet är klart det är ju underbart! Som jag förstår så är det heller inte långt till Rhodos stad och de har ju sandstrand? Att det är blåsigt i Juli det är ju helt UNDERBART för då blir det inte så varmt

Om orten är trist kan man ju ta sig till Staden Vi tänkte även åka på någon båtutflykt och kanse sova kvar på nån ö.. Nån som har tips om det?

Må så gott

Svar på tråden Rhodos - Ixia Någon som varit där?