csn bidrag!!!
Jag hade tänkt att börja studera till något men vill inte ta studielån bara bidrag....Hur mycket är bidraget i månaden om man studerar heltid???
Jag hade tänkt att börja studera till något men vill inte ta studielån bara bidrag....Hur mycket är bidraget i månaden om man studerar heltid???
Hej,
Grundbidraget är 2372:-, något högre första utbetalning och något lägre sista (jan/maj samt aug/dec)
Nja.. Är det inte lite högre ändå såvida man blir beviljad det högre??? Runt 5000 väl? Det fick jag iallafall nu under våren 2004, för studier på Komvux...
För "vanliga" högskolestudier då man får studiemedel från csn så ligger bidraget på ca 2300 som brodsmulan skriver. Det du fick gumsemumsan måste ha varit genom arbetsförmedlingen el dyl.
Vet egentligen inte varför vissa kan få mer än det normala, men så är det i alla fall.
Vissa utbildningar som leder mot yrken som räknas som bridstyrken (ex. specialpedagoger) berättigar till en högre bidrags del (från CSN), men slutsumman blir densamma som vanligt. Man lånar alltså en mindre del och får mer i bidrag)