• Hormonermedhumör

Slappna av i käken och lyckats ?

Någon där ute som lyckats slappna av i käken ? Hur ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 14:39
    Det är väl mest psykiskt antar jag. Tänkte om någon hade haft samma besvär och kommit på någon teknik eller så som hjälpt de och kanske kunde hjälpa mig...

• Svar på tråden Slappna av i käken och lyckats ?
  • About golden years

Va??? Det var en konstig fråga.

• Mammadeus

Trodde det bara var jag som inte kunde det! Det är ju fullständigt omöjligt!

• Jezamine

Ta kontakt emd din tandläkare o el sjukgymnast de hjälper dig.

Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Om du vidareutvecklar ditt problem så kanske du får svar.

Avstängd tills vidare
  • idiblon yes

Är det kroppsligt eller psykiskt betingat?

• About golden years

Efter att ha läst alla TS andra kroppstrådar tror jag det sitter i huvudet. Kanske gå till en psykolog?

• Mammadeus

Äh, varför skulle det vara psykologiskt? TS, brukar din käke också låsa sig och knaka? Det kanske kan ha att göra med att man gnisslar tänderna i sömnen?

• Hormonermedhumör
    About golden years skrev 2010-03-27 14:39:57 följande:
    Efter att ha läst alla TS andra kroppstrådar tror jag det sitter i huvudet. Kanske gå till en psykolog?
    Som sagt vet jag att det bottnar i stress och att jag tandpressar. Och om du hade psykologiska besvär själv och visste hur svårt det är att få tid till en psykolog mm skulle du ej skriva sådana där inlägg. Jag har redan kontakt med kurator mm men eftersökte folks erfarenheter av vad som hjälpt de inget annat !
  • Hormonermedhumör
    Mammadeus skrev 2010-03-27 14:49:35 följande:
    Äh, varför skulle det vara psykologiskt? TS, brukar din käke också låsa sig och knaka? Det kanske kan ha att göra med att man gnisslar tänderna i sömnen?
    Jo det vet jag att jag gör och jag har bettskena som enligt tandl ska vara rätt utformad. Har ändå besvär !
  • About golden years
    Hormonermedhumör skrev 2010-03-27 14:54:58 följande:
    Som sagt vet jag att det bottnar i stress och att jag tandpressar. Och om du hade psykologiska besvär själv och visste hur svårt det är att få tid till en psykolog mm skulle du ej skriva sådana där inlägg. Jag har redan kontakt med kurator mm men eftersökte folks erfarenheter av vad som hjälpt de inget annat !
    Du vet INGET om mig eller om jag har några psykiska besvär.
  • idiblon yes
    Mammadeus skrev 2010-03-27 14:49:35 följande:
    Det var därför jag frågade... Det är ju olika beroende på varför man har spänningar.

Och jag har erfarenhet från den psykiska biten. Säger dock att TYVÄRR så har jag ingen lösning. Vet hur det är och hur jobbigt det är... För mig har det gått i perioder.
  • Jezamine
    Hormonermedhumör skrev 2010-03-27 14:55:46 följande:
    Jo det vet jag att jag gör och jag har bettskena som enligt tandl ska vara rätt utformad. Har ändå besvär !
    Vilket av det du tidigare berättat om här har hjälpt dig bäst?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Har du haft kontakt med psykolog tdigare? Om du har det... så varför har ingen uppföljning gjorts isf?

Avstängd tills vidare
  • Anonym (xx)

Jag brukar bara ha besvär tillfälligt under stressiga perioder. För att få det att släppa för stunden så brukar jag gäspa, och sen låta käken "hänga". Men jag fortsätter oftast bita ihop ändå om jag är stressad, utan att tänka på det. Jag får hela tiden påminna mig om att slappna av i käken då.

Svar på tråden Slappna av i käken och lyckats ?