• enlitenbitkaka

Reklamera dammsugare?

Vi köpte i höstas en ny relativt dyr dammsugare. Den har varit super hela tiden men har nu börjat repa vår parkett. Man hör att den inte glider smidigt över golvet utan den liksom river i golvet, man ser revorna. I övrigt funkar den super.

Kan man reklamera just den nedre delen och få en ny sådan del?

• Svar på tråden Reklamera dammsugare?
  • M Y L F

Tänker du på munstycket?

Vårt gör likadant, men jag kommer inte lägga ner tid på att reklamera utan köpa ett nytt själv, men självklart ska du åka till butiken och säga precis som det är och fråga. man kan ju inte få mer än ett nej.
  • Emerun

Vi har en Electrolux dammsugare och på den kunde man köpa munstycket löst sas, vårt gick sönder, kostade 400kr tror jag.

• enlitenbitkaka
    Emerun skrev 2010-03-27 15:49:21 följande:
    Vi har en Electrolux dammsugare och på den kunde man köpa munstycket löst sas, vårt gick sönder, kostade 400kr tror jag.
    Okej gjorde ni det via butiken då? Vi har en Samsung köpt på MediaMarkt.
  • M Y L F

Vi har också Electrolux, måste vara skit munstycken för jag har ett par bekanta som fick samma problem. Dom köpte ett billigt munstycke för 99 kr och det funkar bättre än originalet. Det var ett sådant där blått som man kan köpa billigt på nätet och på marknader osv. 

• Emerun
    enlitenbitkaka skrev 2010-03-27 15:54:09 följande:
    Okej gjorde ni det via butiken då? Vi har en Samsung köpt på MediaMarkt.
    Va ine i en Electroluxbutik men har sett att det finns även på tex Elgiganten, Siba osv
  • enlitenbitkaka
    Joico skrev 2010-03-28 12:03:56 följande:
    Köp ett Twinner-munstycke! Det trodde jag alla hade by now Helt klart det überbästa någonsin www.rusta.se/dammsugaremunstycke_p90161060.ht..., skulle aldrig någonsin använda det munstycket som tillhör dammsugare www.mamut.net/hrswebbutik/twinnerinsug.jpg
    Är det bra då? Så det suger lika bra med det på. Älskar vår dammsugare i övrigt så....kraftfull och tystgående!
  • Joico
    enlitenbitkaka skrev 2010-03-28 12:06:46 följande:
    Är det bra då? Så det suger lika bra med det på. Älskar vår dammsugare i övrigt så....kraftfull och tystgående!
    Oja, det tycker jag! Man behöver inte ändra något när man kör över olika underlag, det är bara att svänga munstycket 180grader. "Sugöppningar" åt alla håll osv. Skitbra!
Svar på tråden Reklamera dammsugare?