• Anonym (jaghatarmigsjälv)

har varit otrogen mot min sambo och mår så dåligt.

Jag vet inte hur jag ska börja, jag mår så dåligt!

har en sambo som jag varit tillsammans med i snart 3 år vi har ett barn tillsammans. jag va ute och festade igår och blev jätte full och hamnade i säng med min bästa tjejkompis store bror och jag mår så dåligt. jag avbröt mitt i sexet för jag inte klarade av det mer, jag tänkte bara på min sambo hela tiden..
    jag mår så dåligt och har skuldkänslor. klarar inte av att titta på min sambo för jag blir så ledsen och arg på mig själv.. min sambo är världens finaste och jag älskade honom så mycket. jag vill berätta för honom men jag vill samtidigt inte såra honom.. jag vet att han kommer lämna mig om han får veta och det vill jag inte men kan samtidigt inte leva med att inte säga något..

hade antagligen ägglossning igår också och vi hade sex utan kondom, fast jag avbrött så kan det ju ha kommit spermier i mig, är så rädd jag ska bli gravid...

snälla någon hjälp mig! vad ska jag göra..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-28 17:04
    jag har nu berättat för min sambo. han blev så klart väldigt ledsen och sårad och började anklaga sig själv för att han inte följde med ut. det va ju absolut inte hans fel utan allt va mitt fel!
    jag behöver inte era dumma kommentarer för att vet att jag gjort fel, för det vet jag redan!!!
    jag hade inte ägglossning för jag tog ett test dagen efter och där va inget utslag då och det hade det visat om jag hade haft det dagen innan...

Min sambo ville inte släppa mig, han ville kämpa för mig och ville helst glömma allt och bara ta en dag i taget. jag är självklart glad att han ville ha kvar mig fast jag tycker att han förtjänar bättre..
    jag vet att det kommer att ta många många år innan han kan lita på mig igen om han ens någongång kommer göra det och jag förstår honom...

• Svar på tråden har varit otrogen mot min sambo och mår så dåligt.
  • Anonym (förstår)

Hejsan. ville bara skänka en varm tanke till dig efter alla dumma kommentarer du fått.
    Förstår hur det är, har gjort likadant själv fast jag älskade min sambo. Alla kan göra snedsteg, huvudsaken är att man är ärlig nog att berätta det så partnern får välja själv om han vill stanna kvar eller inte.
    Kram och lycka till till er:)

Magnus Y skrev 2010-03-28 17:49:22 följande:
    Behöver du inte dumma kommentarer så kanske du inte ska skriva av dig i det här forumet.
    jo det behövde jag.. jag behövde hjälp om hur jag skulle berätta och vad jag skulle göra.. men ska folk skriva dumma kommentarer behöver dom inte läsa för det hjälper väl inte att skriva sårande saker till en annan människa..
    Anonym skrev 2010-03-28 17:07:29 följande:
    Du har berättat, steg 1, nu kommer det svåra..att gå vidare. Min man var otrogen mot mig på ett riktigt svinigt sätt.....under en längre tid. När allt kom fram, för det gör det nästan alltid till slut så rasade hela min värld. Men även hans! Det är inte lätt att leva med skammen heller...att se på dem man älskar och veta att det är man själv som gjort dem illa! Ja, man skulle tänkt på det innan, men nu har det ju hänt så det är ingen idé att fundera på vad man skulle och inte skulle gjort! Det löser sig! Prata med en vän/psykolog, du, han eller båda tillsammans! Det går att få det bra igen, och det går att lita på varandra, det tar bara lite tid. men om båda vill så lovar jag att det går! Lycka till!
    tack för dina tips, uppskattar dom verkligen!
  • Rynkigutanpåslätinuti
    Anonym skrev 2010-03-28 17:47:39 följande:
    oj! en kort fråga och ett långt långt svar ;) Sammanfattningsvis, han tog på sig skulden - vad jag menar med det är att han stod för vad han gjort inför mig och hela världen. Han slutade på det jobbet han hade, där otroheten ägt rum. Han sökte hjälp/psykolog för i hans fall var det inte ett one night stand, utan mer ett beteende. Enl honom var det det bästa beslut han tagit, att gå till psykolog. Han lyssnade på mig och allt mitt tjatande, ältande tills jag kände att frågorna var slut. jag visste också att det han gjort inte berodde på mig och att han faktiskt älskade mig och det hjälpte ju också till.
    Tack för ditt fina svar.
    .
    Jag antar att jag är en av de som kommit med dumma kommentarer till TS. Nu när jag läser ditt svar så ser jag att hans sätt att hantera inför dig vad han gjort är vad jag sökt hos TS. För samtidigt som han tog på sig skulden och lät dig bearbeta dina känslor till du var nöjd så agerade han också på ett sätt så att du såg vilket allvar han tog sitt snedsteg på. Byta jobb kanske för att klippa banden till det som hänt och professionell hjälp för att ändra sitt beteende i grunden.
    .
    Det var säkert inte lätt för dig att leva med det men att han tog det på så stort allvar måste ha hjälpt dig att förstå hur viktig du var för honom.
  • Anonym

Tack för ditt fina svar.
    .
    Jag antar att jag är en av de som kommit med dumma kommentarer till TS. Nu när jag läser ditt svar så ser jag att hans sätt att hantera inför dig vad han gjort är vad jag sökt hos TS. För samtidigt som han tog på sig skulden och lät dig bearbeta dina känslor till du var nöjd så agerade han också på ett sätt så att du såg vilket allvar han tog sitt snedsteg på. Byta jobb kanske för att klippa banden till det som hänt och professionell hjälp för att ändra sitt beteende i grunden.
    .
    Det var säkert inte lätt för dig att leva med det men att han tog det på så stort allvar måste ha hjälpt dig att förstå hur viktig du var för honom.

Å tack för din kommentar :)
    Nej det var inte lätt, det var mycket svårt, men jag är så glad att jag bestämde mig för att försöka, och hade han inte agerat så som han gjorde, så hade det inte gått. Ett förlåt hade inte varit tillräckligt...

• Isanje
    Anonym (jaghatarmigsjälv) skrev 2010-03-28 16:58:52 följande:
    du känner inte mig så sluta döm mig..
    Nä o man behöver ju inte känna dig för att dra slutsatsen att det är svinigt att knulla andra när man har en som väntar på en hemma. Eller hur? Det är inte ett skit synd om dig,men det är synd om karlen du har hemma. Mitt råd till dig är att sluta tänka på dig själv och förtjäna din sambos förlåtelse. Så så,sluta lipa nu.
    Isanje skrev 2010-03-28 20:21:52 följande:
    amen för fan ge dig.. jag menar väl inte att det är synd om mig, jag menar inte att jag mår dåligt över vad jag gjort men jag får skylla mig själv. jag menar också att jag mår dåligt för hur mycket jag har sårat min sambo.. sluta dra en massa slutstatser innan du frågat mig...

jag vet redan att det jag gjort är svinigt och min sambo förtjänar inte att bli "behandlad" så.. och om ni inte förstod så hade vi inte sex utan jag avbröt i "förspelet" och gick hem.. jag vet att det är lika svinigt ändå!
  • Isanje
    Anonym (jaghatarmigsjälv) skrev 2010-03-28 20:56:12 följande:
    amen för fan ge dig.. jag menar väl inte att det är synd om mig, jag menar inte att jag mår dåligt över vad jag gjort men jag får skylla mig själv. jag menar också att jag mår dåligt för hur mycket jag har sårat min sambo.. sluta dra en massa slutstatser innan du frågat mig...jag vet redan att det jag gjort är svinigt och min sambo förtjänar inte att bli "behandlad" så.. och om ni inte förstod så hade vi inte sex utan jag avbröt i "förspelet" och gick hem.. jag vet att det är lika svinigt ändå!
    Mina slutsatser är baserade på dina inlägg. Ja o att du mår dåligt tycker jag är bra,med tanke på hur din sambo mår. O ja det är lika svinigt ändå ja.
  • Magnus Y
    Isanje skrev 2010-03-28 20:21:52 följande:
    Den kommentaren gillade jag!
    Du tycker synd om dig själv för att du betett dig som ett as, och vill kanske ha sympatier från idioter här som vi vara förstående!!!
    Skyll dig själv idiot!!!
    Det är fan inte din man som gjort något idiotiskt!
    Hacka i dig att du betett dig svinigt, och svälj konsekvenserna!
    Hur fan kan du inbilla dig att du skulle kunna skriva en sådan här sak i det här forumet, utan att få en hel del kritik?
    Verkar nästan lika korkat som att du knullat en annan man!!!
  • Isnogood
    Isanje skrev 2010-03-28 21:01:53 följande:
    Mina slutsatser är baserade på dina inlägg. Ja o att du mår dåligt tycker jag är bra,med tanke på hur din sambo mår. O ja det är lika svinigt ändå ja.
    Rent krasst, jag kan bara hålla med.
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
Svar på tråden har varit otrogen mot min sambo och mår så dåligt.