• Anonym (Jag)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Jag fick min diagnos för två år sedan, har  varit sjukskriven i 3 år.
    Så jag har ännu inte klarat av att jobba, ska få förlängt min sjukersättning med 1½ år f.o.m juni.

• Anonym (Jag)

Någon här vars anhöriga går i anhöriggrupp för personer med borderline? Min kille står på kö för att få börja, dvs om han håller ut så länge .

• Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2010-04-18 12:12:21 följande:
    Någon här vars anhöriga går i anhöriggrupp för personer med borderline? Min kille står på kö för att få börja, dvs om han håller ut så länge .
    Alltså gruppen är för anhöriga till personer som har borderline.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (????) skrev 2010-04-18 12:17:15 följande:
    Min sambo och jag har en tid för att gå på parsamtal. Därifrån kan vi bedömma om han behöver gå själv eller inte.
    Fast de grupperna jag menar så är det bara anhöriga som får gå. De går en gång/vecka med andra anhöriga.
  • Anonym (Jag)

Ingen annan här med erfarenheter från sådanna grupper?

• Anonym (Jag)

Jag är inte värd min familj, min pojkvän, mina vänner, någon hjälp, att landstinget och fk ska slösa mer pengar på mig...........jag är inte värd att leva. Inte värd att må bra, vara glad eller att vara lycklig.
    F-n jag verkligen hatar mig själv, äcklas av mig och föraktar mig själv.
    Vill inte att folk ska behöva lida mer för att jag finns .

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2010-04-19 07:33:54 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg, ledsen att du inte förstår hur mycket du är värd. Men sen sitter jag med exakt samma känslor så jag borde säga det till mig själv samtidigt. Men du vet att dessa tankar inte speglar verkligheten, det är din sjukdom som talar. Vad är det som gör att du känner dig så värdelös? Är det något speciellt som du använder som argument inför dig själv?
    Visst e man knepig, det är samma för mig när jag har vänner som mår dåligt. Men själv är man inte värd ett piss .
    Jag träffade världens underbaraste man, och trodde att nu äntligen händer det något positivt, världens lyckligaste fram tills jag knäckte honom med alla mina problem . Han går runt med en ständig oro att jag ska göra något dumt . Han har varit sjukskriven i 1½ v. nu pga mig. Ska börja gå hos psykolog. Han som aldrig har mått dåligt tidigare, jag bara förstör för alla . Å nu vet jag inte vart jag har honom, känner att jag inte klarar fler motgångar, det har hänt så mycket i mitt liv de senaste tre åren. Har lätt för att få vänner, och alla blir de nära vänner, får ständigt höra hur underbar jag är och hur mycket alla bryr sig om mig, men jag kan absolut inte förstå dem, känns som om de har blivit lurade att tro att jag e någon annan, eftersom jag själv inte kan se den personen som de ser. Vill bara att alla ska slippa mig å mina problem. Alla som går omkring och oroar sig för mig, och som har stått vid min sida vid mina oräknerligt många suicidförsök, och en depression som aldrig tycks gå över, vill bara att alla ska slippa alla mina problem. Jag är inte värd alla dessa underbara människor.
    Får all hjälp man kan få av fk och av vården, alldeles för mycket om man jämför med alla andra. Orättvist mycket tycker jag. Tycker att de ska satsa på någon som fixar att göra något av sitt liv. Får så dåligt samvete när jag tänker på all hjälp jag har fått .
  • Anonym (Jag)
    Anonym (????) skrev 2010-04-20 08:00:59 följande:
    Förstår hur du känner. Det börjar barka neråt för mig nu också. MEN, livet är inte slut. Vi måste intala oss det hela tiden och kämpa som små...ja du, kom inte på som vad men kämpa måste vi. Är du med mig på det? Varma kramar
    Anonym (????) skrev 2010-04-20 07:57:42 följande:
    Anonym (Jag) Du är absolut värd all hjälp du får. Varför skulle andra ha bättre vård än du? Du har din egen problematik som inte kan jämföras med nån annans, klart du ska få all hjälp DU behöver. Du är även värd alla omkring dig men mår du dåligt och de vet inte eller? Jag håller mig bara till de som vet hur jag svänger och orkar inte bry mig om andra. Din Pojkvän (?) Har ett eget ansvar. Vill han vara med dig så måste han tyvärr ta hela paketet med ditt mående också. Att han ska börja hos psykolog är jätte bra! Skulle vilja ha iväg min sambo på nåt sånt också då han ofta har svårt att förstå mig. Helt förståeligt, vi är inte lätta att leva med. ;) Skulle sambon lämna mig så har jag full förståelse för det men än så länge kämpar vi tillsammans. Kramar
     Blev inlagd på psyk igår, sov i 20 timmar, så jag var nog i behov av lite sömn.
    Ligger fortfarande inlagd, men blir kanske utskriven imorgon, får se hur de resonerar.
    Tack för era ord. Känns bara så otroligt jobbigt att bli lämnad av den person som man trodde skulle finnas där för alltid . Så arg på mig själv för att jag trodde att jag skulle kunna få må bra
  • Anonym (Jag)

Tydligen inte alls bra ! Ännu ett förhållande har gått i kras, hatar mig själv! Känner mig värdelös, idiotisk, självisk m.m m.m! Tror ALLTID att alla förhållande ska var för evigt, så tar det tre månader så går det åt helvete, å alltid mitt fel.

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-06-05 12:46:47 följande:
    Vad hände? Kanske var ni bara inte rätt för varandra, allt behöver inte vara ditt fel. Det finns killar som står ut med våra humörsvängningar också.
    Vi väntar barn ihop, och jag har minskat på mina mediciner, rejält! de och alla hormoner plus mitt sätt att vara så skickade jag iväg ett sms till honom där jag skrev:"Det här funkar inte, jag funderar på att göra en abort i veckan."
    Tillfällig djup svacka, panik och förtvivlan var anledningen att jag skrev så, som jag kände just i de sekunderna. Ja, jag vet, jag ärt helt djävla (ursäkta) dum i huvudet!! Hatar mig själv. Nu efter att ha skickat två långa sms, har han inte hört av sig sen i fredags.
  • Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-06-05 23:19:00 följande:
    Ta det lugnt, det betyder inte att det är kört för alltid. Jag blir alltid så hysterisk av sånt. Varje bråk innebär "slut för alltid" i mitt huvud, så får panik. Men ofta, om man bara slappnar av och släpper kontrollen, så kommer de själv tillbaka. Man kan inte tvinga dom tillbaka genom att terra dom med sms och samtal som jag brukar göra. Det fick bara mitt ex att tänka att han gjorde rätt i att dumpa mig, att jag faktiskt var så störd som han trodde. En kille sa i efterhand att om han hade vetat hur jag var från början så hade han sprungit för livet redan då. Kul det är att höra det, att man är en sådan person som folk önskar att de aldrig hade träffat.   Men du kommer fixa detta, bara andas!

Vill du göra abort? Var försiktig med att göra snabba beslut nu. Jag gjorde en abort i ren panik, för jag blev extremt dåligt psykiskt av hormonerna. Kunde inte tänka klart förrän jag var ensam i min kropp igen. Jag ångrar det såååå mycket. Önskar att någon hade tagit tag i mig och pratat allvar med mig. Kanske att jag hade pratat med en kurator. Om man vill göra en abort så har man oftast ett par veckors tid på sig att bestämma sig. Använd den tiden! Det gjorde inte jag. Jag bestämde mig i all hast och fick tid 2dagar senare.
    Han har skrivit 2 låånga sms till mig där han slänger ur sig en massa saker, som jag själv tycker om mig själv när jag mår som sämst. Alltså har jag rätt i allt negativt som jag tänker om mig själv, det är alltså en sanning att jag är helt jädra värdelös, hopplös m.m m.m.
    Nej, jag vill INTE göra abort, är i V 13 nu, och jag har alltid varit emot abort, för min egen del alltså.
    Jag känner mig så tom, så värdelös, så hemsk, falsk, självisk.......hatar mig själv . Det gör ont i hela kroppen, tårarna rinner å jag vet inte vart jag ska ta vägen.
  • Anonym (Jag)

Tack gulliga ni som har skrivit till mig, sitter här å får hålla tillbaka tårarna för att jag blir rörd......snacka om att vara känslomänniska !
    Ni har verkligen skrivit så bra, känner igen allt.

Skrev ett sms till honom idag där jag bad om ursäkt för mitt sms, och att jag förstår honom om han inte kan förlåta mig för det fruktansvärda smsét jag skrev.  Förklarade för honom att det var i ren panik, i ett tillstånd där jag var riktigt nere, minskning av mediciner, hormoner m.m var förklaringen, ingen ursäkt men en förklaring.
    Har inte hört något tillbaka .

Jag har två barn sen ett tidigare förhållande, och han har ett. Detta var inget planerat barn, men ett mycket välkommet och efterlängtat. Å så strular jag till det så här .

• Anonym (Jag)

Känner mig så nedstämd. Borde vara lycklig som bara den å inte känna så här
    Gravid, har mina barn under en längre period (vilket var väääldigt längesen) plus att det är min favorit högtid....Midsommar! Men, nej så bra ska man inte ha det.
    Skrev tidigare om pappan till mitt väntade barn. Dey blev bra igen, fast HELT utan att vi diskuterat det som hänt och sagts.....vilket jag hatar! Man måste för 17 kunna prata .
    Nu är det samma visa igen han stoppar huvudet i sanden och håller sig undan .
    Vi hade planerat att åka till hans föräldrar för att berätta om att vi väntar barn (är ändå i V. 16 nu) . Mina barn, mina föräldrar + syskon + massor med vänner vet om det. Han skulle hämta sitt barn samma dag och berätta om barnet. Så åker vi den lååånga vägen dit, i varsin bil. kommer fram å då kommer det fram att han inte berättat för sitt barn och att han inte tänkt berätta för sina föräldrar. Det kunde han ha kläckt ur sig innan vi åkte hemifrån, mina barn var inställda på det och likaså jag.
    Anldeningen var att hans barns mamma några dagar tidigare hade börjat gråta på telefon när hon fick reda på att vi skulle ha barn, plus att det kändes stressande att ta det eftersom min son skulle på kalas 4 timmar senare.
    Förlåt att det blev så långt, behöver bara skriva av mig.
    Vi skulle  ha firat denna dagen ihop som en familj, han skulle ha träffat flera av mina närmsta vänner för första gången. Han har inte ens hört av sig. Jag har både smsát å ringt flera ggr. inget svar någonstans!

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-06-25 07:43:30 följande:
    Träffade du hans familj men utan att han berättade? Syns det inte lite nu i v.16?

Han låter allmänt ego tycker jag. Hur tar han det om du är rakt på sak och berättar om dina känslor?
    Nej, jag hoppade inte ens ur bilen, körde hem igen. Blev så besviken å irriterad.
    Jag träffar dem rätt så ofta, så därför känns det så fel å så falskt att inte säga något, får hela tiden dölja....för visst syns det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-06-25 07:43:30 följande:
    Träffade du hans familj men utan att han berättade? Syns det inte lite nu i v.16?

Han låter allmänt ego tycker jag. Hur tar han det om du är rakt på sak och berättar om dina känslor?
    Missade visst att svara på sista frågan .
    Jag skrev et sms å förklarade, men han lyssnar inte på det utan skriver bara att hans känslor och tankar ges det inget utrymme åt och att de viftas bort!
    Har inte hört något idag heller .
    Känns för djävligt , väntar barn med en "man" som barnen avgudar och förväntar sig att vi ska flytta ihop med.
    Har ingen lust att meddela barnen att ännu ett förhållande med en kille de gillar har tagit slut . Skäms över att inte ha något stöd, å skäms av bara tanken på att familj å vänner ska få reda på hur det ligger till . Försöker hålla skenet uppe.
  • Anonym (Jag)

Varför lär jag mig aldrig !
    Varje gång jag träffar någon ny så går jag in med 200% , och tror att denna gången, ja denna gången kommer det att hålla......sen går det en kort tid så skiter sig allt. Jag tror alltid gott om alla människor, jag lär mig aldrig! Trots att jag har blivit utnyttjad och sparkad på flertalet ggr. Litar alltid på alla till 110%  .

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?