• Anonym (anki)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Det låter väldigt typiskt Borderline.
    Jag har själv diagnosen, men just det kriteriet har ja aldrig uppfyllt. Visst har jag en del problem i relationer. Men just den rädslan över att bli lämnad har jag aldrig haft.

Jag kan däremot manipulera och vrida o konka för att jag alltid ska få min vilja igenom. jag kan vara oerhört elak och bitchig men får det ändå till att de har fel. de är odugliga. Jag har alltid rätt och karlarna har alltid därför sprungit som en slav kring mina fötter. När jag väl fått dem dit brukar jag lessna då det inte längre är någon utmaning och jag känner att de är för "mesiga." och jag börjar leta på annat håll.

Nu har jag däremot varit sambo med min nuv karl i tre år och vi väntar vårt första barn. Rastlösheten (och suktarna efter kickar via sex) finns alltid i bakhuvudet, men jag har ändå lyckats hålla mig kvar i ett förhållande som i mina ögon varat väldigt länge.

Om du misstänker att du har diagnodsen, ta kontakt med psykiatrin. Jag haar faktiskt blivit väldigt bra bemött även om jag har svårt att hålla kontinuerlighet i mina besök.

• Anonym (anki)
    Anonym skrev 2010-04-01 11:52:29 följande:
    det låter inte som borderline det du beskriver.. konstigt att du fått den diagnosen. Men oavsett är det ju bra att du får hjälp av psykiatrin!
    Nej jag säger ju att jag inte uppfyller just den kriterien. Det vet jag.

Men resten är som att läsa min egen dagbok. Man behöver väl bara ha minst fem av nio tror jag det är.
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?