• Anonym (Lina)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Puh, nu har jag läst hela tråden!! Fantastisk tråd!! :D

Jag har också borderline, äter antidepp., går i samtalterapi.... Singel sen ca 1 år... Känns så trist.

Jag valde en kille som inte vågar gå in i relationer, vilken hit....jag slapp känna mig kvävd, men samtidigt var jag konstant orolig för om han skulle stanna eller gå.... Mina ständiga frågor kring hans känslor gjorde honom bara mer på flykten...

Vilken slags partner ska man egentligen ha när man har IPS??? Jag har försökt förstå vilken sorts partner jag bör ha, men lyckas inte få ihop en bild..... Jag har ju lika lätt att känna mig kvävd som att få panik över att han kommer att gå.....vem klarar den balansen?? :(

• Anonym (Lina)

TS:

Har du läst boken "Kvinnor som älskar för mycket" av Robin Norwood?

Den boken och insikten om min extremt dåliga psykiska hälsa fick mig att förstå att jag behöver allt annat än en ful fisk till kille. Att man kan ändra sina mönster för attraktion. Man kan lära sig bli kär i bra, snälla killar.

Orsaken att man dras till idioter är många, men det visar också på ens syn på sig själv. "Jag är inte värd mer än detta" är egentligen det som styr att man skapar attraktion till idioter (vid sidan om spänningen kring "jakten" som ju även friska kan uppleva).

Med vår knepiga hälsa så behöver vi all stabilitet i världen, sunda goda relationer fulla av respekt och tillit. Man har ju ändå så svårt att lita på människor.

Jag drogs med mitt ex i 2 år, och jag känner att jag aldrig mer vill ha en kille som triggar min oro och osäkerhet. Han måste vara trygg för annars mår jag skit. Visserligen kommer känslan av att bli kvävd som ett brev på posten då, men om man ska välja mellan två jobbiga situationer så väljer jag hellre den senare eftersom jag då åtminstone agerar utifrån att jag arbetar mot en självrespekt. Självrespekt är viktigt när vi har en sån här hälsa.

• Anonym (Lina)

Inlägg 1324: Låter absolut jobbigt! Förstår, det finns ofta känslor och tankar som man inte förstår alls... Jo, borderline kan ge väldigt många såna motstridiga känslor.... Har du fått hjälp på något sätt alls ännu? T.ex. terapi eller liknande?

:) 

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?