Inlägg från: Anonym (hjälpa till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälpa till)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Hej

Jag behöver hjälp....

Min bästa väninna har borderline och får en hel del mediciner för detta många av dem gör tydligen henne lite dåsig och orkeslös så nu har hon slutat ta medicinerna och detta gör ju att hon nu mår jätte dåligt igen.
    Hon säger att hon inte vill ta dem för att hon måste hålla sig alert för att inte missa något hon måste göra för att inte hennes man ska bli sur för att hon inte gjort det .

Men nu till saken hennes man har frågat henne om hon tar sina tabletter & hon svarar ja Lika så svarar hon ja till hennes psykolog, men hon berättar det öppet till mig.

Vad ska jag göra ska jag försöka få kontakt med hennes psykolog eller hur gör jag för att det inte ska bli fel av allting ? 

• Anonym (hjälpa till)

Hon äter både antidepressiva & lugnande och nej hon klarar sig inte utan dem och det är detta som gör mig oroligt. Det går till en viss gräns sen går det över styr och hon gör sig illa igen.
    Hon har alltid kommit till mig när hon gjort något och det var även mig hon ringde när hon blev inlagd men jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra förr att inte såra henne och hennes tillit men samtidigt försöka hjälpa henne.
    Hon säger själv att hon får tankar när hon inte tar sina mediciner som hon ska, men får prestations ångest om hon inte hinner med det hon anser att hon måste hinna då hon äter dem det är ju en så svår balansgång och jag vet inte riktigt hur eller om jag ska hjälpa till helt enkelt. 

• Anonym (hjälpa till)

Ja hon har barn, att prata med hennes make är nog uteslutet han har vad jag ser ingen sympati att hon mår dåligt alls men jag får helt enkelt fortsätta att försöka prata med henne o se vad hon gör i slutänden det verkar extremt svårt att "Tillmötesgå" någon med borderline.

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?