Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Hej. Fick diagnosen Borderline i februari. Det var en enorm lättnad att få nått namn på mitt mående då jag knappt själv förstått varför jag mått som jag mått, är ju bara 22år. Var då singel efter ett fyra årigt helvete med både fysisk och psykisk misshandel och killen var alkolist. Har svårt att ta mig ur relationer och idag är vi bästa vänner! Jag har en ny kille (träffades i mars) som är den absoluta motsaten och den bästa i mitt liv. När jag mår bra är jag överlycklig och han likaså. Nu har jag börjat må dåligt igen, rentav förstör vårat förhållande genom att bete mig som en "barnunge". Tror att han inte vill ha med mig att göra så fort han är iväg på annat. Vill vara med honom jämt, men vet att vi inte kan vara det. Känner mig helt övergiven och mest ensam i hela världen fort jag blir själv, fast jag skulle kunna ta vara på den tiden genom att göra nyttiga saker oså. Nu har det gått så långt att jag självskadar mig.. Äter inte nått, varit utan mat sen tisdags, vill bara ta livet av mig. Tittar runt på bla självmord.se o ser hur jag kan dö på lättaste sätt.. Tar massa tabletter ihop med alkohol o sniffar för att vara lugn... Jag vet att många av er tycker jag säkert är dum.. Igår så gjorde min kille slut med mig för att han inte orkade med mig och mitt borderline längre och jag förstår honom.. Efter många om och men tog han tillbaka mig och jag fick aldrig mer nämna död i hans närhet.. Värt att nämna så dog hans mamma i alkolism för 3 år sedan, så han gillar inte att folk dör.. Jag ska nu idag ringa till psyk för att få komma och prata med någon, väntar ju DBT men det verkar vara lång kö.. Jag vill ju bara vara normal, kunna vara själv en dag. Må bra helt enkelt.. Men det är inte så lätt! Ville väl mest prata av mig och få stöd av er som är som jag..
Lovade han oxå att rensa mitt bagage och inte fylla på det som jag tidigare gjort...