Jag kan inte svara för han utan bara hur jag själv är. Men vi är ganska osäkra i oss själva, men när vi tycker om någon så gör vi det väldigt mkt, men man har svårt att släppa in andra för mkt in på ens egna liv, oftast för att vi är så osäkra i oss själva.
Man har dagar då allt känns toppen men de kan svänga fort, våra känslor pendlar upp och ner hela tiden.
TYcker du ska läsa på om borderline om du inte redan gjort de. försök sätt dig in i situvationen att leva med den diagnosen.
Har han fått den diagnosen och går han på behandling för de?
Jag går behandling, har jag gjort i 2 år och jag fungerar mkt bättre i mig själv. men de tar tid, men jag har haft min sambo vid min sida hela tiden och de betyder mkt för mig, dock så vet jag att de krävs mkt ifrån han och han har verkligen försökt förstått hur jag fungerar och nu när han vet allt så förstår han sig mer på mig. Han har vart med på möten och fått mkt information..
det är viktigt att den som har diagnosen känner att det finns folk runt om kring som stöttar, även om vi inte visar att vi mår dåligt eller behöver hjälp så känns de ändå skönt att ha folk runt om än som finns där.
Men att fråga en med borderline hur dom mår så blir svaret oftast bra, man lär som närstående försöka tyda personen på ett annat sätt än hur mn gör med dom som ingte har sjukdomen.
Hoppas du förstår lite av vad jag menar.. Jag kan som sagt bara tala för mig själv och hur jag är.
Jag har lärt mig leva med den, men det tar tid och än idag kan jag falla tillbaka i det destruktiva liv jag hade innan jag fick hjälp. Men jag har lärt mig resa mig ur de på ett annat sätt nu..