Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Hej,
läste lite i eran tråd... ursäkta om jag tränger mig på bara sådär... hittade info om borderline ett tag sedan på internet... Jag har lite frågor om det går bra?
Vilka är typiska symptomen?
Jag har känt mig konstig i typ flera år... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara...
Exempel om min sambo ska åka in till stan med sina vänner blir jag helt utom mig. Jag blir misstänksam och orolig om vad han ska göra där, vem han ska vara med, hur länge han ska vara borta osv... jag förhör honom... jag har väldigt svårt att bli lämnad av just honom nästan som separationsångest.( har svårt att bli lämnad ensam över huvud taget) det känns som om han ska lämna mig, men det är ju inte föralltid. oftast slutar det att han blir arg på mig och vi börjar bråka... jag får sån ångest inom mig och börjar gråta och blir helt deprimerad och vill inte leva längre ibland har det hänt att man velat skada sig och det har hänt några ggr... ibland kan jag ringa honom och be honom att komma hem på direkten för det känns som jag annars blir galen och jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag nästan bönar och ber honom... andra saker är att jag kan bli arg för ingenting, jag tappar kontrollen... mitt humör kan svänga från att vara lycklig till att allt känns meningslöst... detta går i perioder, ibland går det bättre ibland sämre.
min sambo tycker det är jobbigt att jag alltid misstänker honom och alltid ska fråga ut honom som om att jag jobbade på "fbi" ... och när jag är "clear" i mitt huvud så vet jag att han aldrig skulle göra något "förbjudet" om man säger så...
är det normalt att ha det så? ibland blir ja bara så trött på detta beteende...